۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 375007

رئیس حفاظت محیط زیست جوین از زنده گیری ۹ حلقه مار از درون شهر و انتقال آنها به زیستگاه طبیعی خبرداد.

زنده گیری ۹ حلقه مار درجوین + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد حسین شم آبادی گفت: حسب گزارش اداره آب و فاضلاب شهر نقاب مبنی بر وجود مارهای سمی درون تابلو برق مخزن آب شهری، ماموران یگان حفاظت این واحد طی نوبت های متمادی به محل مراجعه و نه حلقه مار را زنده گیری و در زیستگاه های مناسب رها سازی کردند.
وی افزود: قبل از خواب زمستانی در نیمه دوم آبان و پیش از بیداری کامل در اواخر اسفند ماه زمانیست که شرایط جوی جهت حضور و فعالیت آزادانه در طبیعت مساعد نبوده و حیوان جهت تامین حرارت مورد نیاز به اینگونه مکان ها متوسل می شوند .
شم آبادی گفت:بعلت رخوت و سستی ناشی از برودت هوا در این ایام مارها ممکن است مقاومت کرده و به سرعت محل را ترک نکنند لذا لازم است مردم با صبر و بردباری و بدون وارد کردن صدمه مار را از محل دور کنند.
وی افزود: مار در زمره جانوران خونسرد محسوب شده و قادر نیست که حرارت مورد نیاز خود را از طریق متابولیسم تامین کند، لذا جهت بهره جوئی از حرارت جزئی ساطع شده ناشی از تجهیزات، به نقاط شهری پناه آورده و استادانه بدون وارد شدن شوک الکتریکی، درون تابلو برق اطراق می کند.
رئیس حفاظت محیط زیست جوین این موضوع را یاد آور شد که حتی حضور مار در این گونه مکانها مفید واقع شده و از بروز خسارات به کابل های برق و تاسیسات و همچنین تخریب ابنیه ساختمانی توسط جوندگان جلوگیری می شود. هرچند پس از مدت کوتاهی که نهایتاً 20 روزبه طول می انجامد و مساعد شدن شرایط جوی آنها در زیستگاههای طبیعی پراکنده خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.