۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 375988

حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که درپی تحقیقات صورت گرفته دو عضو شورا را به دلیل اظهارات ضد صهیونیستی از کار تعلیق کرد.

تعلیق به اتهام اظهارات ضد صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حزب کارگر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر از اعضای شورای وابسته با این حزب با نام‌های مقداد النعمی و تری کلی را درپی تحقیقات صورت گرفته پیرامون مطالب منتشر شده ضد صهیونیستی در رسانه‌های اجتماعی از کار تعلیق کرده است.

پیش از این نیز طبق اظهارات یکی از اعضای برجسته حزب کارگر که نخواست نامش فاش شود این حزب مخالف دولت انگلیس که به‌نظر اوضاع چندان مناسبی در عرصه انتخابات داخلی بریتانیا ندارد بیش از 50 عضو حزب کارگر انگلیس به‌دلیل اظهارات ضدیهود در دو ماه گذشته از کار تعلیق شده‌اند. به گفته این مقام حزب کارگر تنها در دو هفته گذشته نیز 20 عضو خود را از کار تعلیق کرده است.

موضوع اظهارات ضدیهود برخی اعضای حزب کارگر مدتهاست که آغاز شده اما طی هفته‌ گذشته به اوج خود رسید و باعث تعلیق دو عضو برجسته این حزب ازجمله کن لیوینگستون، شهردار سابق لندن شد. از ماه اکتبر به بعد تنها نام 13 نفر که به‌دلیل اظهارات ضدیهود تعلیق شده بودند اعلام عمومی شد.

روز دوشنبه نیز حزب کارگر سه عضو خود را تنها 7 ساعت پس از انتشار مطالب ضدیهود در فیس‌بوک و توییتر از کار معلق کرد. طبق ادعاهای مطرح شده یکی از این افراد اعلام کرده است که یک بازی صهیونیستی پشت گروه داعش قرار داشته و یکی دیگر از اعضای حزب کارگر از یهودیان اسرائیلی خواسته بود که به آمریکا مهاجرت کنند. فرد دیگری نیز یکی از فوتبالیست‌های سابق لیگ اسرائیل را با هیتلر مقایسه کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.