پیشنهاد سردبیر

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 376820

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار، با اعلام این خبر که در سال ۹۴، بیش از ۴۳۰ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های سراسر کشور انجام شده است،‌گفت: در صورت تخلف کارفرمایان در عدم بیمه تأمین اجتماعی نیروهای خود به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

کارفرمایان باید کارگران موقت را هم بیمه کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمد اصابتی، مدیرکل بازرسی کار وزارت کار با بیان اینکه در سال 94، 430 مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های مختلف انجام شده است،‌ گفت:‌ در این بازرسی‌ها مشکلاتی از جمله ایمنی، شرایط کار و قراردادهای کارگران وجود داشته،‌با اخطارهای لازم پیگیری شدند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بسیاری از شرکت‌های خدماتی و تولیدی کارگران خود را بیمه نمی‌کنند‌،‌گفت:‌کارگران باید از روز اول اشتغال جزو بیمه تأمین اجتماعی باشند چرا که امکان دارد از همان روز اول دچار سانحه شوند.

مدیرکل بازرسی کار وزارت کار همچنین از کاهش 20 درصدی حوادث منجر به فوت با توجه به افزایش ایمنی کارگاه‌ها و بازرسی‌های مرتبط با آن خبر داد و گفت:‌ کارگاه‌هایی که مشکلات ایمنی داشته باشند، باید هر چه سریعتر محیط ایمنی کار برای کارگران خود فراهم کنند در غیر اینصورت مرتکب تخلف می‌شوند.

اصابتی همچنین درباره نیروهای شرکتی که به طور غیرمستقیم برای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی خدمات ارائه می‌دهند، گفت:‌شرکت‌هایی که به لحاظ قانونی طرح طبقه‌بندی مشاغل دارند که یکسری قوانین خاص را رعایت می‌کنند امکان جذب نیرو برای ارائه خدمات به دستگاه‌ها دارند.

وی افزود: این شرکت‌هایی که کارگرانی را برای ارائه خدمات به دستگاه‌های استخدام می‌کنند در صورت عدم رعایت حداقل دستمزد و بیمه تأمین اجتماعی مرتکب تخلف شده‌اند و قابلیت پیگیری قانونی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.