قدس آنلاین- تبریز: مدیر دفتر امور شهری شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی تغییر زود هنگام مدیران شهرداری را یک آفت مهم در مدیریت شهری برشمرد.

تغییر مدیریت در شهرداری‌ها آفت توسعه شهرهاست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مرتضی علیخانی  امروز در مراسم معارفه شهردار اهر،  تغییر زودهنگام مدیران شهرداری را یک آفت مهم در مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: برنامه‌ریزی شهری با مدیریت پایدار و برنامه‌دار محقق می‌شود و اگر این امر تداوم نیابد قطعا به نفع منطقه و شهرستان نخواهد بود.

وی با تأکید بر وحدت و همدلی در بین اعضای شورا و شهرداری گفت: توسعه و پیشرفت شهرها در گرو تعامل و همکاری اعضای شوراهای اسلامی و حمایت اساسی و هدفدار با ارائه پیشنهادات و راهکارهای سازنده برای شهرداری برای توسعه شهرها خواهد بود.

این مقام مسئول بر فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص وظایف شهرداران در قبال شهر و برگزاری نشست‌های اطلاع رسانی و کارگاه‌های آموزشی با مشارکت شهروندان را ضروری برشمرد و افزود: توسعه و عمران و آبادانی شهر بدون مشارکت و همراهی شهروندان میسر نبوده و باید با اعتمادسازی مناسب از سوی شورا و شهرداری بتوانیم زمینه مشارکت آحاد مختلف مردم در توسعه شهر فراهم کنیم.

وی گفت: شهرداری یک نهاد مردمی است که ارائه خدمات مناسب در گرو مشارکت مردمی است که شهرداری باید تمهیداتی فراهم کند تا مردم بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی شهری سرمایه‌گذاری کنند و این امر میسر نخواهد بود مگر اینکه شورای شهر و شهرداری بتوانند با وحدت و همدلی و ارائه تمهیدات لازم کارهای موثری را در جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مردم فراهم کنند.

علیخانی از فعالیت بیش از 6 هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان خبر داد.

وی، افزود: اکثریت اعضای شورا برای پیگیری امور مردم و حل مشکلات آنها تلاش دارند و متاسفانه تعداد اندک نیز برخی حرکت‌های خلاف قانون دارند که این امر باعث لکه‌دار شدن خدمات شوراها می‌شود.

وی، در این جلسه با انتقاد از مشکل دفن پسماندها در شهر اهر بر رفع معضل دفع پسماندها و فرهنگ سازی دراین زمینه با مشارکت مردم تأکید کرد.

در این جلسه علیخانی با تقدیر از تلاش‌های اکبر فلاح شهردار سابق اهر برای مرتضی اعیانی شهردار جدید اهر آرزوی موفقیت کرد.

با حضور مدیر دفتر امور شهری شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی و مسئولان شهرستان مرتضی اعیانی به عنوان نوزدهمین شهردار اهر معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.