ديده بان حقوق بشر سوريه روز سه شنبه با صدور بيانيه اي اعلام كرد، نيروهاي گارد مرزي تركيه در دو ماه گذشته پنج سوري را كه تلاش داشتند وارد خاك تركيه شوند، از پاي در آوردند.

مرزداران تركيه ۵ آواره سوري را طي دو ماه كشتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد، ديده بان حقوق بشر سوريه كه مقر آن در لندن است، ضمن اعلام اين خبر، از دولت تركيه خواست درباره نحوه واكنش ارتش اين كشور به غير نظاميان بي پناه سوري كه به نوعي قصد پناهنده شدن به تركيه را دارند، تحقيق كند.
ديده بان حقوق بشر سوريه در اين بيانيه، نيروهاي گارد مرزي تركيه را به تيراندازي و ضرب و جرح پناهندگان سوري متهم و اعلام كرد كه تنها در دو ماه گذشته پنج آواره سوري كه قصد داشتند از طريق مرزهاي مشترك با تركيه وارد اين كشور شوند به ضرب گلوله مرزداران ترك كشته شدند.
يك مقام وزارت كشور تركيه در واكنش به اين بيانيه، ضمن رد اين ادعا اعلام كرد كه كشورش ميزبان بيش از دو ميليون و 700 آواره سوري است و مرزداران هرگز به آوارگان شليك نمي كنند.
گرچه دولت تركيه ادعا مي كند كه سياست درهاي باز را در قبال آوارگان سوريه در پيش گرفته، اما به تازگي كمتر آواره اي موفق شده است وارد خاك اين كشور شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.