عناصر تروریستی «جبهه النصره» به همراه سایر عناصر گروه‌های تکفیری با حمله به روستای «الزاره» که ساکنان آن علوی هستند، قتل‌عام به راه انداختند.

جنایت «النصره» و متحدانش در «الزاره»؛ دمشق واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تروریست‌های «جبهه النصره»‌ و شماری از عناصر تروریستی موسوم به «معارض میانه رو» بامداد امروز پنجشنبه وارد روستای «الزاره» واقع در ریف جنوبی «حماه» و ریف شمالی «حمص» شدند.

یک منبع در مرکز پلیس استان حماه گزارش داد که ترویست‌ها پس از ورود به این روستا شمار زیادی از کودکان و زنان را ربودند و کشتار جمعی به راه انداختند.

خبرگزاری «اسپوتنیک»‌ روسیه گزارش داد، تروریست به محض اینکه وارد این روستا شدند شماری از افراد غیر نظامی را پس از ربایش به سوی شهرک «حر بنفسه» بردند؛ مکانی که یکی از مهمترین مراکز تجمع عناصر النصره است.

به گزارش این خبرگزاری، صدها نفر از ساکنان این روستا پیش از اینکه در دام عناصر النصره گرفتار شوند توانستند از چنگ آنها فرار کنند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه که وابسته به معارضان است نیز اذعان کرد که علاوه بر عناصر النصره تروریست‌های «احرار الشام، فیلق حمص، کتائب أهل السنة و أجناد حمص» در این حمله شرکت داشته‌اند.

یک منبع محلی نیز در این زمینه اعلام کرد که این حمله ساعت 4 بامداد صورت گرفت و مردم پس از شنیدن صدای تیراندازی فرار کردند.

در واقع این روستا از جمله مناطقی بود که در زمره آشتی ملی قرار داشت و حوادث امنیتی یا نظامی در آن رخ نمی‌داد؛ ولی تروریست‌ها با حملات خود این روستا را به اشغال خود درآوردند و تعداد زیادی از ساکنان آن را که «علوی» بودند به خاک و خون کشیدند.

معروف است که این روستا به دلیل بافت علوی‌نشین آن، از حامیان دولت و ارتش سوریه است.

این مسئله اما از چشم دولت سوریه پنهان نماند و هیئت دولت این کشور این کشتار بی‌رحمانه را شدیدا محکوم کرد.

دمشق: چنین جنایت‌هایی با حمایت قطر، عربستان و ترکیه صورت می‌گیرد و خللی در عزم ملت سوریه ایجاد نخواهد کرد

«وائل الحلقی» نخست وزیر سوریه نیز در این زمینه تأکید کرد: این کشتار تروریستی جنایت وحشیانه‌ای علیه همه مردم است و جامعه بین‌الملل باید در مبارزه با تروریسم از سوریه حمایت کند و مستقیما وارد عمل شده و جلو کشورهایی مانند قطر، عربستان و ترکیه را بگیرد که با پول و سلاح از این گروه‌ها حمایت می‌کنند.

نخست وزیر سوریه چنین جنایاتی را که با هیاهوی رسانه‌ای گسترده‌ای از سوی رسانه‌های معاند محور مقاومت همراه است، اقدامی در راستای بالا بردن روحیه گروه‌های تروریستی عنوان کرد تا از این طریق بتوانند چهره ارتش سوریه را در مبارزه با تروریست‌ها مخدوش کنند.

وی با تأکید بر اینکه ملت سوریه اطمینان دارد که می‌تواند با کمک ارتش و حمایت دوستان خود در برابر تروریسم به پیروزی برسد، تصریح کرد که چنین اقدامات تروریستی در عزم مردم سوریه برای بازسازی، آبادانی و انجام آشتی‌های ملی خللی وارد نخواهد کرد.

الحلقی ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان از استاندار حماه خواست که سرویس‌های ذیربط برای کمک به ساکنان این روستا بسیج شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.