۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 381019

مهناز خجسته نیا: مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد نسبت به ادامه وضعیت آلودگی هوای امروز هشدار داد.

کیفیت هوای مشهد باز هم در وضعیت هشدار

اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن اعلام این مطلب گفت: با توجه به ادامه روند آلودگی هوا طی چند روز اخیر، امروز صبح نیز وضعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.
وی با بیان اینکه امروز نیز همچنان شاخص آلایندگی بالاتر از سطح مجاز خواهد بود، افزود: این در حالی است که امیدواریم از عصر شرایط ناپایداری را شاهد باشیم.
این مقام مسؤول در ادامه از وضعیت ناسالم در چهار روز از ابتدای سال 95 تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت چهار روز هوا پاک و 46 روز سالم بوده است.
به گفته وی، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 9 روز هوا پاک، 43 روز سالم و 6 روز هوا ناسالم بوده است.

 کیفیت هوا در 7 ایستگاه مشهد در وضعیت هشدار
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز گفت: با افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای مشهد، کیفیت هوای روز گذشته در هفت ایستگاه سنجش این شهر در وضعیت هشدار بوده است.
حمید صالحی افزود: براساس گزارش‌های رسیده، آلودگی هوا در ایستگاه‌های خیام شمالی، سمزقند، شهید مفتح، سجاد، کریمی، چمن و خیام جنوبی بیش از حد مجاز بوده است.
وی اظهار داشت: شاخص کلی کیفیت هوا در ایستگاه خیام شمالی 157، سمزقند 129، شهید مفتح 119، سجاد 108، کریمی 105، چمن 103و خیام جنوبی 101 پی.اس.آی بود.
وی با اشاره به استقرار 20 ایستگاه سنجش آلودگی در کلانشهر مشهد گفت: کیفیت هوا در ایستگاه ماشین ابزار با 47 پی.اس.آی پاک و در 12 ایستگاه دیگر در وضعیت سالم با کمتر از 100 پی.اس.آی قرار داشت.
وی توصیه کرد، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه‌های     آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و ایستگاه‌های آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز فعالیت‌های ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.