قدس آنلاین- تبریز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه ماسک‌هایی که برای زیبایی در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود منشاء مواد مخدری دارند.

ماسک‌های زیبایی در آرایشگاه‌ها منشاء مواد مخدری دارد / فعالیت ۶۵۰ سایت برای تبلیغ مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار محمدعلی نصرتی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری سومین المپیاد ورزشی بهبودیافتگان از اعتیاد، با بیان اینکه سلامتی و آرامش آحاد مردم به همه مسؤولان و متولیان امر مربوط بوده و اهمیت بالایی دارد و هر کس هر جایی قرار گرفته باید در امر مبارزه و پیشگیری مبارزه کند، اظهار داشت: با برگزاری المپیاد امید داریم تا جایی که مقدور بوده برای سلامتی افراد جامعه کمک کنیم و در کنار آن بحث نشاط و شادابی را برای مردم فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه تنها برنامه‌های مفرحی که می‌توان جامعه را تلطیف کند سرگرمی و رفاه است، افزود: متاسفانه بخشی از مردم با یکسری از مشکلات و معضلات اجتماعی مواجه هستند که مهم‌ترین و دردسازترین آن بحث اعتیاد است.

نصرتی اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از افراد جامعه که آمارشان قابل تامل و نگران کننده است در اثر بی‌توجهی خودشان و گاهاً خانواده و همچنین مسؤولان متولی این امر، جمعیتی به عنوان معتاد در جامعه مطرح شده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: ما امروز به دنبال بهبود این افراد و برون رفتن از بلای خانمان‌برانداز اعتیاد و بازگشت به خانواده و ایجاد خودباوری و حس امیدواری به وجود بیاید.

وی گفت: در این زمینه سعی کرده‌ایم از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه استفاده کرده و همه را پای کار بیاوریم و برگزاری این المپیاد نیز یکی از نتایج استفاده از ظرفیت‌های جامعه بوده تا بتوانیم احساس خودباوری و و امیدواری را در بهبودیافتگان ایجاد کنیم.

نصرتی گفت: این المپیاد در سال‌های گذشته به خوبی برگزار شده و امسال سومین مرحله برگزار می‌شود که مایه مباهات استان بوده چرا که تنها استانی هستیم که در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم و البته بدون ورود و استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه امکان‌پذیر نبود.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مواد مخدر و پیامدهای آن فوق تصورات بوده و تلخ و غم‌انگیز است و هزینه‌های معنوی و مادی جبران ناپذیری را مخصوصا برای خانواده‌ها در پی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: اصلی‌ترین سرمایه‌های جامعه نیروی انسانی علی‌الخصوص قشر جوان هستند که در معرض این بلای خانمان‌برانداز و آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند، اگر به درستی به این مساله ورود نکنیم و از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای 50 هزار نفر در مراکز درمانی اعتیاد خدمات ارایه می‌شود، گفت: با توجه به اینکه 26 درصد معتادان شیشه مصرف می‌کردند و مابقی ترکیبی از شیشه و مواد دیگر، بر اساس اقداماتی که در دوسال گذشته انجام شد، مصرف شیشه کاهش یافته است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌‌شود که معتادان به سمت مواد مخدر سنتی گرایش پیدا کنند و به همین ترتیب قیمت افزایش یافته و مصرف کم شود اما سودجویان و سوداگران مرگ با اضافه کردن ناخالصی همچون سرب به مواد مخدره سنتی باعث شدند تا تقاضا ثابت بماند که البته این امر با توجه به اضافه کردن ناخالصی نگران کننده بوده که تعداد مرگ و میرها افزایش یابد.

نصرتی خاطرنشان کرد: سالانه 50 نوع مواد مخدر از طریق فضای مجازی و سایبری معرفی می‌شود و 650 سایت در رابطه با نحوه تولید مواد مخدر فعالیت می‌کنند که نمونه آن مواد مخدر گل بوده که در گلدان‌های خانگی تولید می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه ماسک‌هایی که برای زیبایی در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شود منشا مواد مخدری داشته و حتی برخی آدامس‌های خارجی نیز آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.