رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که تاریخ تمدن ایران هیچ گاه گسست فرهنگی نداشته است، گفت: عامل حفظ فرهنگ وجود بزرگان و نام آوران است.

ولایتی: تاریخ تمدن ایران هیچ گاه گسست فرهنگی نداشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در آیین تقدیر و سپاس از پیشکسوتان، مدال آوران و قهرمانان عرصه ورزش کشور که در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، افزود: تاریخ تمدن ایران به قدمت تاریخ تمدن بشری است و نمونه آن را نمی توانیم، ملاحظه کنیم و به رغم این که برخی مقاطع دارای گسست های سیاسی بوده ایم اما هیچگاه گسست فرهنگی نداشتیم و این نشانه عظمت ایران و این تمدن بزرگ است.
وی با یادآوری وجود بزرگان و اندیشمندان بی همتا در فرهنگ و تمدن ایران، خاطرنشان کرد :عامل مهم حفظ این فرهنگ و تمدن همانا وجود بزرگان، نام آوران و پایبندی به این فرهنگ و تمدن بزرگ بوده که ثبات و هویت اصیل آن را حفظ کرده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این فرهنگ و تمدن چیزی به نام گلادیاتور وجود ندارد و پهلوانان و جوانمردان بزرگ و پرافتخار دیده می شود و امروز هم شاهد وجود این این فرهنگ و تمدن و این کشور بی تردید قدرت اول منطقه ای است.
در ادامه داریوش ارجمند از هنرمندان کشور گفت : باید از دکتر ولایتی حکیم زمانه برای این برنامه تشکر کنم و اینگونه اقدامات برای پاسداشت بزرگان فرهنگی، هنری و ورزشی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: فرهنگ اسلامی و ایرانی را باید مورد توجه قرار داد که این مرز و بوم را استوار و پر اقتدار نگاه داشت.
این هنرمند سینما به مجموعه کتاب فتوت نامه ولایتی اشاره کرد و اظهارداشت: امروز ضروری است که آموزه های اصیل و ارزش های والای دینی و انسانی از میان فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بازشناسی و معرفی کنیم.
حسن غفوری فرد نیز در این مراسم در سخنانی این ابتکار را در پاسداشت جایگاه پهلوانان و پیشکسوتان بسیار مناسب دانست.
وی همچنین به تشریح جایگاه ورزش و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی پرداخت.
مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری هم در سخنانی به اهمیت برگزاری اینگونه برنامه ها در پاسداشت جایگاه پهلوانان و پیشکسوتان اشاره و ضمن تشکر از مرکز تحقیقات استراتژیک به بیان مهم ترین مشکلات و ضرورت های امروز ورزش کشور پرداخت.
رضا یزدانی مقدم هم سخنران دیگر این مراسم بوده است.
در ادامه این مراسم از حدود 50 نفر از پیشکسوتان ،مدال آوران و فعالان عرصه های مختلف ورزشی تقدیر شد.
همچنین یاد ریحانه بهشتی قهرمان دومیدانی که در سال 94 در اثر مرگ مغزی درگذشت و اعضاء خود را به 7 نفر اهدا کرد گرامی داشته شد و از خانواده وی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.