امام جمعه موقت دماوند گفت: ولایت مداری یکی از مهمترین شاخصه رفتاری و ویژگی منتظران واقعی امام زمان (عج) در عصر غیبت است.

 ولایت مداری مهمترین شاخصه رفتاری منتظران در عصر غیبت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید فضل‌الله سادات‌ نسب در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به اهمیت دوران غیبت کبری اشاره کرد و افزود: آنچه می تواند در این دوران انسان را به ثبات قدم برساند، دست یابی به فضیلت انتظار است.
وی ادامه داد: انسانی می تواند به فضیلت انتظار دست یابد که آمادگی برای دوران ظهور را داشته باشد و این جایگاه با ترک گناه، ایجاد لیاقت برای دیدار با امام، آمادگی برای حضور در جامعه عدل مهدوی و... فراهم می شود.
سادات‌نسب با بیان اینکه اسلام همواره ظلم و ستم را منع کرده و به دنبال تحقق عدل و عدالت است، خاطرنشان کرد: انسان هایی که به دنبال درک دوران انتظار و آمادگی برای ظهور حجت(عج) هستند باید به کسب تقوا و اخلاق نکو بپردازند و از ظلم و ستم دوری کنند.
امام جمعه موقت دماوند ویژگی دیگر منتظران واقعی را تولی و تبری دانست و افزود: ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری از ولایت‌ فقیه دیگر ویژگی‌ منتظران واقعی امام زمان (عج) است و با توجه به اینکه در عصر غیبت، دسترسی به پیشوای معصوم امکان‌پذیر نیست، تشکیل حکومت، امری ضروری و اطاعت از ولی امر مسلمان بر عهده همگان است.
وی با بیان اینکه ملت ایران همواره و در تمامی دوران ها حمایت خود را به ولایت فقیه نشان داده است، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین نمونه از ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی است که می توان با بیان خاطرات آزادسازی خرمشهر مشاهده کرد که مردم چگونه فرامین امام راحل را اطاعت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.