مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره ملی شعر رضوی در سال جاری با ۱۸۴ شاخه و در دو هزار نقطه جهان برگزار می شود.

جشنواره ملی شعر رضوی در ۲ هزار نقطه جهان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان سید جواد جعفری در نشست اتاق فکر جشنواره ملی شعر رضوی کرمان افزود: سال گذشته این جشنواره در 719 نقطه دنیا برگزار شده بود که امسال میزبانان جشنواره به دو هزار افزایش یافتند و تفاهم نامه های مربوطه نیز امضا شده است. 
وی بیان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری رضوی در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا، رواج فرهنگ و هنر اسلامی و ایجاد وحدت بین مسلمانان شکل گرفته و هر سال به شکل گسترده تری در سراسر ایران اسلامی و سرتاسر جهان در حال برگزاری است. 
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) گفت: تنها راه بیمه کردن جامعه از چالش ها و معضلات، استفاده از سیره اهل بیت (ع) است و با عمل به سیره اهل بیت که آینه آیات قرآنی هستند، جامعه به سمت تعالی، آرامش و عبودیت حرکت می کند. 
وی گفت: به جهت دلدادگی که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به ساحت مقدس رضوی دارند، فعالیت ها در آثار آنها در این حوزه فاخرتر و قابل توجه تر است. 
جعفری افزود: ایجاد مضمون های جدید، آموزش های مناسب، برپایی کارگاههای آموزشی و استفاده از محققان و اساتید برای رشد و پویایی هرچه بیشتر جشنواره های رضوی برنامه ریزی شده است.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان نیز در این نشست گفت: امسال جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمان با جدیت برگزار می شود. 
محمدجواد حسین زاده افزود: امسال جشنواره کتابخوانی رضوی در 31 استان از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود و در استان کرمان نیز این جشنواره با توجه به برگزاری بیش از دو دهه جشنواره شعر رضوی با جدیت برپا خواهد شد. 
وی تصریح کرد: برای جشنواره کتابخوانی رضوی سه کتاب با بازه سنی کودک تا بزرگسال معرفی شده است که این کتابها هم اکنون در کتابخانه های عمومی استان با 65 درصد تخفیف در اختیار اعضا و مراجعه کنندگان قرار می گیرد. 
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان کرمان گفت: برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر این جشنواره از ظرفیت های تبلیغاتی مختلف استفاده شده است. 
جشنواره شعر رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که دهه کرامت هر سال در کرمان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.