۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد خبر: 385199

رئیس جمهور فرانسه قول داد تا برای اجرای اصلاحات جنجالی قانون کار ثابت قدم باقی بماند و این اصلاحات را در نهایت اجرا کند.

وعده دوباره اولاند به معترضان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که با اعتراضات و اعتصاب های گسترده در مخالفت با اجرای اصلاحات پیشنهادی قانون کار روبرو است، بار دیگر قول داده است که برای اجرای این اصلاحات ثابت قدم باشد.

اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار ادامه اعتراضات و اعتصاب ها علیه این اقدام دولت شده اند. اقدامات اتحادیه های کارگری تاکنون موجب کمبود سوخت، کاهش تولید برق و ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل عمومی شده است.

اتحادیه کارگری سی جی تی هشدار داده است که برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 میلادی نیز با اختلال جدی روبرو خواهد شد.

اولاند امروز جمعه در بین خبرنگاران در ژاپن در نشست گروه 7 تاکید کرد: من برای اجرای اصلاحات قانون کار استوار خواهم بود  چرا که فکر می کنم اصلاحات خوبی است.

وی تصریح کرد: اولویت مهم دولت این است که مطمئن شود اقتصاد به طور عادی فعالیت می کند، آن هم در شرایطی که کشور با کمبود سوخت روبرو شده است.

نمایندگان اتحادیه های بزرگ کارگری فرانسه خواستار افزایش حمایت کارگران از این اعتراضات و اعتصاب ها شده اند.

مقام های رسمی اعلام کرده اند که روز پنجشنبه بیش از 150 هزار نفر در اعتراض به اصلاح قانون کار به خیابان ها ریخته اند ولی رهبران اتحادیه های کارگری این رقم را 300 هزار نفر اعلام کرده اند.

مقام های فرانسوی اعلام کرده اند که 62 نفر بازداشت شده اند که 32 نفر آنها در پاریس بوده اند. 15 نیروی امنیتی نیز زخمی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.