۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 386460

نیروهای ارتش عراق اعلام کردند که در عملیات آزاد سازی فلوجه موفق بوده اند اما تروریست های داعش پشت سپری انسانی از شهروندان این شهر پنهان شده اند.

غیر نظامیان؛ سپر انسانی داعش در فلوجه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ نیروهای دولتی عراق با حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش، از 8 روز ( 22مه)  پیش عملیاتی را با هدف بازپس گیری فلوجه آغاز کرده اند. این شهر از ژانویه 2014 در تصرف تروریست های داعش است.

سرهنگ استیو وارن؛ سخنگوی ائتلاف بین المللی داعش به تازگی اظهار داشت که حدود 50 نفر از تروریست های داعش از جمله رهبر آنها به نام ماهر البیلاوی طی حملات هوایی پنج روز گذشته در فلوجه کشته شده اند.

شهرهای فلوجه و موصل به عنوان دو سنگر اصلی داعش در عراق محسوب می شود. به گفته یحیی رسول؛ ژنرال ارتش عراق، تروریست ها از مواضع خود در اطراف فلوجه عقب نشینی کرده اند و داخل شهر پنهان شده اند.

وی خاطر نشان کرد: " ما پیشروی های خوبی داشته ایم اما حضور غیر نظامیان در این شهر روند تصرف را برای ما تا حدی کند کرده است. "

با توجه به گزارش سازمان ملل متحد، حدود 800 نفر از ساکنان فلوجه که در 50 کیلومتری بغداد قرار دارد موفق شده اند طی هفته گذشته از منطقه درگیری فرار کنند. اما 50 هزار نفر از دیگر شهروندان نیز که در جستجوی راهی برای فرار بودند، اسیر تروریست ها در این شهر هستند. در حال حاضر، 1700 نیروی داعش در فلوجه وجود دارد.

در ماه آوریل، سازمان ملل از کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این شهر خبر داد.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.