قدس آنلاین / بهشهر : رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستات بهشهر گفت: مدیریت و اجرا عملیات آبخیزداری در سطح ۲۵۰۰هکتار از اراضی بالابند، میانبند و پایین دست با ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، طی امسال انجام می شود.

اجرای ۲۵۰۰هکتار عملیات آبخیزداری در بهشهر

علی باقری جامخانه افزود: عملیات آبخیزداری با هدف حفظ پوشش گیاهی، توسعه درختکاری، مهار سیلاب و کاهش آثار تخریبی آن، بهنگام وقوع و کمک به افزایش حجم ذخایر آب زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و عواقب ناشی از آن در مناطق پر شیب و دهانه رودخانه ها به اجراء در می‌آید که در قالب عملیات بیولوژیکی و مکانیکی و بر اساس شناسایی مناطق شیبدار و مستعد فرسایش، بسته به نوع شرایط، انجام می شود.

وی یادآور شد: به منظور توسعه فرهنگ درختکاری و تشویق و ترغیب مردم نسبت به توجه بیشتر به پوشش گیاهی و حفظ ذخایر اکولوژیک و بیولوژیک با ایجاد انگیزه های مادی، اقدام به عملیات های بیولوژیکی نمودیم که این امر با مشارکت مردم و جوامع محلی مطمئناً نتیجه مناسب و خوبی را برای شهرستان به ارمغان خواهد آورد.

رئیس منابع طبیعی بهشهر اضافه نمود: عملیات مکانیکی و بندهای رسوبگیر و سرشاخه گیر نیز در جهت جلوگیری از وقوع سیلاب ،هدایت هرز آب ها و کاهش سرعت آب و نهایتا کاهش آثار مخرب آن در آبراهه ها و مناطق پایین دست و ایجاد موانع جهت توقف حرکت ویرانگر تنه های درختی در مسیر سیلاب می باشد.

باقری گفت: در اواخر سال گذشته 15 هزار اصله نهال مثمر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 50میلیون ریال غرس و 10 دهنه بند رسوبگیر در مناطق مختلف کوهستان و کوهپایه با اعتبار کل بالغ بر 4 میلیارد و 300 میلیون ریال احداث گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.