نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مرحله رأی گیری های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید گزینه نظامی علیه ایران روی میز است.

کلینتون: گزینه نظامی علیه ایران روی میز است/ دفاع از اسرائیل وظیفه اخلاقی ما است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دموکرات در مرحله رأی گیری های درون حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت که گزینه نظامی علیه ایران روی میز است. وی که در یک تجمع انتخاباتی در سن‌دیگو صحبت می‌کرد، همچنین در ادامه اظهاراتش گفت که آمریکا برای دفاع از اسرائیل وظیفه اخلاقی دارد. کلینتون در مورد نحوه حصول توافق هسته‌ای گفت: «توافق هسته‌ای با ایران را در نظر بگیرید. زمانی که رئیس‌جمهور (باراک) اوباما روی کار آمد، ایران با سرعت به سمت بمب اتم حرکت می‌کرد. برخی خواستار اقدام نظامی شدند، اما این کار می‌توانست به جنگی فراگیرتر منجر شود که نیروهایمان را در یک درگیری دیگر در خاورمیانه فرو می‌برد.» وی ادامه داد: «ما با تحریم‌های فلج‌کننده، ایران را پای میز آوردیم. مذاکرات را آغاز کردیم و نهایتا به توافقی دست یافتیم که باید تمام راه‌های دستیابی ایران به بمب هسته‌ای را مسدود کند. رویکرد ما باید "عدم اعتماد و راستی‌آزمایی" باشد.»
کلینتون افزود: «جهان باید درک کند که در صورت لزوم، ایالات متحده برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم، قاطعانه عمل خواهد کرد، از جمله با استفاده از گزینه نظامی. مشخصا، امنیت اسرائیل، غیر قابل مذاکره است. آن‌ها نزدیک‌ترین متحد ما در منطقه هستند و ما تعهدی اخلاقی به دفاع از آن‌ها داریم.» وی در ادامه به انتقاد از موضع‌گیری‌های دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در مورد توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: «ما اکنون به واسطه توافق، در امنیت بیشتری هستیم. ترامپ هیچ چیز در مورد ایران یا توافق هسته اى نمیداند. کافیست از او سوال کنید. خیلى زود مشخص میشود (که چیزى نمیداند).» وزیر خارجه سابق آمریکا افزود: «اینکه یک بازى گلف را به هم بزنى جان کسى را به خطر نمى اندازد، اما مسائل جهانى اینطور نیست. دولتدارى کار حساسى است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج اسد البحرینی الاصل IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    خانم نیمه کلینتون : همچنان که دفاع از چند صهیونیست چلغوز احمق ادمکش بچه کش و اشغالگر وظیفه اخلاقی شماست . دفاع از اسلام و مسلیمن و دفاع از کیان اسلام و مسلمانان جهان وظیفه اخلاقی و دینی و ........... ماست . مطمئن باش کوچترین فرصت را به شما نمیدهیم به وقتش تمام اسرائیل را فلسطین خواهیم کرد