امام جمعه بجنورد گفت: مقام معظم رهبری در ۲۷ سال پس از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نشان داد که با همان صلابت و قدرت امام راحل، نظام را در بحران های مختلف مدیریت کرده و موجب استحکام آن شده است.

رهبری با همان صلابت امام راحل نظام را مدیریت کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: رهبری در شرایط حساس با موضوع گیری های بموقع و قدرتمند از انحراف و تحریف نظام جلوگیری کرده و این مهم موجب یاس و ناامیدی دشمنان شده است.
امام جمعه بجنورد گفت: بدین ترتیب باید اذعان کرد که تصمیم نمایندگان خبرگان در انتخاب مقام معظم رهبری که بلافاصله پس از ارتحال امام انجام شد انتخاب به تمام معنا درست و بجا بود.
وی اظهار کرد: مقام عظمای ولایت در مدت رهبری خود که حدود سه برابر مدت زمان رهبری امام راحل است با رهنمودها و تذاکرات بجا، همه دولت ها در اداره صحیح مملکت کمک کرده اند.
امام جمعه بجنورد در ادامه با تشریح گوشه های از زندگی امام راحل در دوران تبعید گفت: ایمان به خدا، مردم شناسی، امید به آینده و امید آفرینی از جمله خصایص امام راحل بود که این ویژگی ها موجب ایجاد انگیزه در بین مردم برای برپایی انقلاب اسلامی شد.
وی گفت: امام راحل در هنگام تبعید در نجف برای نخستین بار سخن از ولایت فقیه به میان آورد و بعدها این موضوع را از نظر علمی و تئوری تشریح و در نظام جمهوری اسلامی اجرایی کرد.
امام جمعه بجنورد افزود: امام راحل شیوه های مبارزاتی خود را از پیامبر اسلام الگو گرفته بود همان گونه که پیامبر در طول 13 سال در مکه پایه های حکومت اسلامی را پی ریزی کرد امام راحل نیز در طول سالیان تبعید خود همین شیوه را پیاده کردند.
وی گفت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بحران های زیادی را به زیبایی مدیریت کردند که این ها همه از الطاف الهی برای مردم این نظام بود.
وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از همه مردم خواست تا شئونات اسلامی را در این ماه مبارک رعایت و از تظاهر به روزه خواری پرهیز کنند.
در پایان آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد 17 نفر از متخصصان ساختمان سازی خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.