خبر فوری

قدس آنلاین/ گناباد : سومين كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با حضور مقدوري معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي، حجت الاسلام و المسلمين صادقي امام جمعه گناباد، نبي‌پور فرماندار، جمعي از مديران استاني و شهرستاني و حسين زارع صفت، مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوي در شهرستان گناباد برگزار شد.

 برای گناباد چند برنامه را در دستور کار قرار دادیم

در اين جلسه حسين زارع صفت با اشاره به ظرفیت‌هاي موجود در شهرستان گناباد گفت: گناباد يك شهرستان چند ظرفيتي است.
وي افزود: براي احياي اين ظرفيت‌ها نيازمند حضور و مشاركت مردم، مسؤولان و بخش خصوصي هستيم كه در حوزه بخش خصوصي نيازمند مشاركت و همكاري و حضور سرمايه گذاران در اين شهرستان مي‌باشيم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: اين اداره كل براي شهرستان گناباد چند برنامه و موضوع مهم را دردستور كار دارد كه از آن جمله مي‌توان به تقويت بوم گردي و توسعه اين نوع از گردشگري در شهرستان گناباد اشاره كرد.
زارع صفت گفت: بوم گردي بخوبي مي‌تواند خلأهاي موجود در بخش گردشگري را پوشش دهد كه در همين ارتباط صنايع دستي نيز مكمل اين جريان است.
وي اظهار داشت: در يك سال گذشته موضوع تور گرداني در گناباد را در دستور كار قرار داديم و تورهايي به اين شهرستان اعزام شده كه برگزاري اين تورها در سال جديد و در ادامه به طور حتم تقويت خواهد شد.
وي گفت: نكته جالب توجه اينجاست كه 14 طرح بوم گردي در كشور در حال اجراست كه با توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان گناباد يك طرح مربوط به اين شهرستان است كه در همين زمینه قلعه عمراني را به عنوان طرح بوم گردي معرفي شده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی در ادامه به موضوع ثبت جهاني قنات قصبه و اهميت اين قنات پرداخت و گفت: موضوع ثبت جهاني قنات قصبه نيز از سوي اين اداره كل به طور جدي در حال پيگيري است كه البته در قالب پرونده زنجيره‌اي ثبت قنات‌هاي ايران در حال ثبت مي‌باشد.
وي در ادامه اضافه كرد: توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان گناباد در هر سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‌تواند سبب جذب گردشگران داخلي و خارجي شود. وي در ادامه با اشاره به اينكه بوم گردي و كويرنوردي در اين شهرستان و شهرستان‌هاي مجاور از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: پيشنهاد مي‌شود، كميسيون مشترك كويرنوردي براي شهرستان‌هاي گناباد، بجستان و كاشمر تشكيل شود.
وي گفت: ضمن اينكه به منظور پيشبرد اهداف گردشگري در اين شهرستان پيشنهاد مي‌شود، شركت عامل توسعه گردشگري تشكيل گردد.
در اين كارگروه همچنين حجت الاسلام‌والمسلمين‌صادقي، امام جمعه گناباد نيز با اشاره به اهميت سير و سفر در اسلام و آيات و روايات در اين زمینه گفت: موضوع گردشگري و سفر در اسلام نيز توصيه شده است.
وي گفت: شهرستان گناباد يكي از شهرستان‌هاي داراي ظرفيت در حوزه گردشگري و همچنين ميراث فرهنگي و صنايع دستي است كه بايد به آن توجه بيشتري شود.
وي گفت: ميراث فرهنگي مي‌تواند در مقابله با تهاجم فرهنگي و تقويت هويت فرهنگي مؤثر باشد.
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه شهرستان گناباد در مسير گردشگري زيارتي قرار دارد و زائراني كه به قصد زيارت بارگاه ملكوتي امام هشتم(ع) به استان خراسان رضوي سفر مي‌كنند، از اين شهرستان عبور خواهند كرد.
در ادامه اين كارگروه، نبي پور، فرماندار گناباد نيز در سخناني با اشاره به ظرفيت‌هاي مربوط به مأموريت‌هاي سه گانه اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستی و گردشگري خراسان رضوي بر افزايش تعامل و همكاري هرچه بيشتر با ميراث فرهنگي در اين زمینه تأكيد و اعلام آمادگي كرد. يادآور مي‌شود، پيش از نشست اين كارگروه، مديركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به همراه شماری از معاونان و مديران این اداره كل و جمعي از مسؤولان استاني و شهرستاني از قلعه عمراني، روستاي بوم گردي رياب و قنات قصبه گناباد بازديد كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.