هر چند که در حال حاضر، داشتن دستگاهی الکترونیکی بدون پورت های اتصال، بسیار عجیب و غریب می باشد، اما به تازگی خبرهای خوبی منتشر شده است که نشان می دهد باید منتظر لپ تاپ های بدون پورت باشیم.

پورت USB را فراموش کنید، لپ تاپ های بدون کابل در راهند

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از Techradar، خبرهای خوبی در راه است که به زودی شما را از شر سیم ها و پورت های اطراف لپ تاپ و یا سایر دستگاه های الکتریکی تان خلاص می کند.

مطالعات تازه یی توسط موسسه ی تحقیقاتی ABI صورت گرفته است که نشان می دهد، پورت USB نوع C و Thunderbolt 3.0، آخرین نسل از پورت های فیزیکی بر روی دستگاه های الکتریکی خواهد بود و به زودی این پورت ها با پورت های بی سیم جایگزین می شوند.

WiGig نام جدیدی است که به پورت های اتصال بی سیم بر روی دستگاه های الکتریکی داده شده است.

در حال حاضر، این نمونه پورت ها در برخی از لپ تاپ ها و سخت افزارهای کمپانی ایسوس و ایسر به صورت آزمایشی قرار کرفته اند.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که این پورت ها نه تنها برای لپ تاپ ها، بلکه برای صفحات نمایش و گوشی های هوشمند نیز قابل استفاده خواهد بود.

پیش بینی شرکت تحقیقاتی ABI نشان می دهد که دستگاه های مجهز به WiGig خواهند توانست نیاز دستگاه های دارای پورت های فیزیکی را به شارژ رفع کنند.

WiGig برای کلیه ی دستگاه های الکتریکی مجهز به پورت از جمله پروژکتورها، تلویزیون ها، لوازم جانبی و سایر دستگاه هایی که تامین نیروی آن ها به کمک پورت های اتصال صورت می گیرد، قابل استفاده می باشد.

البته پیش بینی شده است که هنوز هم بسیاری از دستگاه ها از طریق پورت های USB نوع C و Thunderbolt 3.0 نیروی لازم خود را تامین خواهند کرد.

به هر حال، به زودی نسل سیم ها و پورت های فیزیکی به پایان می رسد و دنیای تکنولوژی وارد دوره یی جدید خواهد شد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.