قدس آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان جلفا گفت: مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز یکی از راهکارهای عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 مبارزه با قاچاق کالا از راهکارهای عملی اجرای اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زاهد محمودی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان اظهار کرد: مبارزه با ورود کالاهای قاچاق و مشابه داخلی با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی از راهکارهایی است که افزایش ثروت، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فرآیند مقابله با قاچاق کالا باید اولویت ها مشخص شود، افزود: شناسایی آسیب ها و اثرات منفی ورود بی رویه و قاچاق برخی کالاهای خارجی به کشور از راههای مقابله با پدیده قاچاق است.
فرماندار جلفا تصریح کرد: کاهش اشتغال و درآمدزایی، رواج فرهنگ تجمل گرایی، کاهش تولیدات داخلی، کاهش سرمایه گذاری و فرار سرمایه ها از آثار سوء قاچاق کالا است و نقش مخرب در اقتصاد کشور دارد.
محمودی افزود: درصد بالایی از رکود اقتصادی متاثر از قاچاق کالا است و باید با نظارت بیشتر بر مبادی ورودی کالا در زمینه عملیاتی شدن سیاست های کلان اقتصادی تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: در مبارزه با قاچاق کالا باید علت های آن را ریشه یابی کرد و مبارزه با معلول ها کافی و کارساز نیست.
در این نشست تخصصی فرماندهی انتظامی شهرستان جلفا در گزارشی از افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در رمزها و مبادی ورودی شهرستان خبر داد.
سرهنگ کاظم دهقانی، مواد غذایی غیرمجاز، پوشاکف لئازم خانگی و آرایشی را از عمده کالاهای مکشوفه در این شهرستان بیان کرد.
وی با تاکید بر رسیدگی به موقع به پرونده های قاچاق کالا، خواستار استقرار شعبه تعزیزات حکومتی در شهرستان و مکان مناسب برای نگهداری و انبار کالاهای قاچاق مکشوفه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.