قدس آنلاین- یزد : مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت : اولویت شهرستان مهریز گردشگری است، کویر و زیبایی های طبیعی شهرستان های مهریز و تفت از راه های جذب گردشگران به ویژه گردشگران خارجی می باشد.

 اولویت شهرستان مهریز گردشگری است

به گزارش  قدس آنلاین ازیزد ، مهدی شرافت دردیداربا سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ضمن اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در گردشگری یکی از زمینه های فعالیت در گردشگری شهرستان مهریز است و افزود: با در اولویت قرار دادن حفظ باغات و آثار تاریخی شهرستان می توان به اهداف مورد نظر در این راستا دست یافت.

وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به ظرفیت ها و پتانسیل های مهریز، این شهرستان جایگاه مناسبی را در زمینه گردشگری ایجاد نموده است و ما باید زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم نماییم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاقه مندان زیادی تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان دارند که می توان با همکاری و همیاری آنان از فرصتهای شهرستان به نحو احسن استفاده نمود.

شرافت اظهار داشت: حفظ و مرمت قنات های جاری شهرستان از جمله قنات های حسن آباد و مهرپادین، حفظ باغات موجود شهرستان از جمله باغات محدوده باغ جهانی پهلوان پور و همچنین حفظ و مرمت کوچه باغ های تاریخی شهرستان از جمله اولویت های شهرستان جهت جذب گردشگران می باشد.

لازم به ذکر است: پیگیری و تخصیص اعتبار پروژه هشت بهشت و همچنین کمک های فنی و اعتباری برای پروژه های گردشگری شهرستان در سال جاری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.