قدس آنلاین ،شهرکرد،آناهیتا موجودی: پيش بيني مي شود با تشكيل كنسرسيوم هاي مذكور، صادرات خوشه هاي فرش و گز استان در سال ۹۵ بترتيب به ۱۴۷ هزار دلار و  ۲۳۵ هزار دلار برسد.

با ثبت جهاني فرش چهارمحال و بختياري ،كنسرسيوم صادراتي فرش و گز استان نیز تشكيل شد 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري ،از تشكيل كنسرسيوم فرش و گز اين استان با ثبت جهاني فرش چهارمحال و بختياري و نگرش و توجه محوري و اساسي به توليد اين دو محصول و ورود آن ها به دروازه بازارهاي جهاني خبر داد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري در حاشيه تشكيل كنسرسيوم صادراتي فرش و گز استان ، اظهار داشت:شركت هاي كوچك و متوسط به دليل اندازه كوچكي شان براي حضور در بازارهاي خارجي با مشكل مواجه هستند اما با تشكيل كنسرسيوم ،اين شركتها با تركيب دانش ،منابع مالي و ارتباطات خود در قالب كنسرسيوم صادراتي مي توانند صادرات خود را به نحو چشمگيري افزايش و به سبب آن توليد ،اشتغال زايي و اقتصاد را رونق ببخشند.

عليرضا شفيع زاده با بيان اينكه کنسرسیوم صادراتی ترکیبی داوطلبانه از چند شرکت،با هدف گسترش کالا و خدمات اعضای خود در خارج از مرزهای کشور و تسهیل صادرات این محصول از طریق یک اقدام مشارکتی است اضافه كرد:درسال 95 تشكيل كنسرسيوم صادراتي خوشه هاي كشور در دستور كار سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران قرار گرفته است كه به طبع آن برنامه شركت شهركهاي صنعتي  استان نيز در سال جاري تشكيل دو كنسرسيوم صادراتي خوشه گز و فرش است كه پيش بيني مي شود با تشكيل كنسرسيوم هاي مذكور، صادرات خوشه هاي فرش و گز استان در سال 95 بترتيب به 147 هزار دلار و  235 هزار دلار برسد.

معاونت صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران نيز در حاشيه نشست تشكيل كنسرسيوم صادراتي گز و فرش استان ،گفت:در بحث اقتصاد مقاومتي در اين سازمان دو مبحث وجود دارد:يكي بحث توليد و ديگري بحث تجارت و صادرات كه در مبحث توسعه صادرات و توليد در صورت نبود بازار فروش ، بنگاه دار و دولت بهره لازم را از توليد و صنعت نمي برند.  

سليماني با بيان اينكه صادرات غير نفتي در برنامه هاي اقتصادي مقاومتي مي بايست10 ميليارد دلار اضافه شود،افزود: ازآنجا كه بنگاه هاي اقتصادي به تنهايي شناخت كافي از بازارها ندارند و پرداخت هزينه بازاريابي نيز به تنهايي در توان شان نيست ،مي بايست بصورت تعاوني و يا مشاركتي گروه هاي را تشكيل دهند كه مهم ترين آنها كنسرسيوم صادراتي است و با يك برند ،يك بازاريابي و يك هزينه بتوانند در بازارهاي برون مرزي حضور يافته تا موفق شوند.

وي 55 خوشه از 105 خوشه شناخته شده در سطح كشور را جز برنامه هاي اقتصادي مقاومتي امسال براي تشكيل كنسرسيوم صادراتي در كشور اعلام و اظهار كرد:در بحث مديريت بازارهاي برون مرزي سعي كرديم با بهره گيري از نيروهاي متخصص دانشگاهي شركت هاي مديريت صادرات ايجاد كنيم كه اين شركت ها با توافق با واحد هاي صنعتي كوچك و متوسط بعنوان كارگزاران ايشان در مبحث بازاريابي صادراتي توليدات شان وارد مي شوند كه بخشي از اين هزينه كارگزاري را ما پرداخت خواهيم كرد.

معاونت صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در خصوص بازارهاي داخلي نيز گفت:تلاش كرديم براي خوشه ها و واحد هاي صنعتي كوچك فروشگاه هاي عرضه مستقيم را بصورت متمركز شكل بديم كه به اين روش كالا از توليد كننده مستقيم به دست مصرف كننده مي رسد ،چرا كه يكي از ضعف هاي عمده ما در بازارهاي داخلي كشور شبكه نامنظم توزيع مي باشد كه موجب شده كالا با قيمت بالاتري به دست مصرف كننده رسيده و توليد كننده نيز به ارزش واقعي دست پيدا نكند. با ايجاد اين فروشگاه ها كه قسمتي از هزينه هاي ان ها را نيز ما پرداخت خواهيم كرد ،اين ضعف بازارهاي داخلي نيز پوشش داده خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.