پاسخ شنیدنی آیت‏ الله خامنه ای به هتاکی علیه شهید بهشتی

آیت الله خامنه ای در آستانه سالگرد فاجعه دلخراش هفتم تير، ظهر 6 تیر 1362 در يك مصاحبه مطبوعاتى، خاطره ای شنیده نشده از شهید بهشتی را بیان کردند: از اول انقلاب دشمنان، اعم از دشمنان التقاطى همچون منافقين و گروه های گوناگون ديگر كه همه شان زير اين نام می توانند جمع بشوند، از شهيد بهشتى ضربه ديده بودند. به همين دليل، ایشان جزو اولين كسانى بود كه مورد تهاجم دشمنان قرار گرفت. اما ديگران بعضى ديرتر و بعضى حتى تا آخر هم مورد تهاجم قرار نگرفتند.
در اين رابطه، من به ياد دارم كه روز اول پيروزى انقلاب و شايد هم پيش از 22 بهمن بود كه شخصى كه الان خباثت و عناد او نسبت به جمهورى اسلامى آشكار و حركت موذيانه‏اش معلوم شده، در مدرسه رفاه به من رسيد و گفت: فلانى! شما يك شخص محبوبى هستيد و همه شما را قبول دارند ولى با اين بهشتى كه می‎نشينى وجهه‏ات خراب می‎شود.
من به او گفتم که چون دوستى با آقاى بهشتى برايم موجب افتخار است، بگذار آن كسانى كه با بهشتى بد هستند، با من هم خوب نباشند. لذا او با يأس و ناراحتى از من جدا شد و رفت. «کیهان، 7 تیر 1362، صفحه 22»

سر و صداها علیه شهید بهشتی از چه روزی شروع شد؟
آیت‎الله خامنه ‏ای درباره شهید آیت ‏الله بهشتی می‎گویند: به نظر من اولین کسی که صریحاً در مقابل تخطی از خط امام(ره) و اسلام واقعی و انحراف از اسلام فقاهت و تعبد اظهار نظر کرد و ایستاد و به ‏طور قاطع آن انحراف‎ها را رد کرد، شهید بهشتی بود.
چند ماهی بیشتر از انقلاب نگذشته بود که شخصی در یک سخنرانی اعلام کرد که اسلام نه مفید است، نه ممکن است و نه ضروری!... مرحوم شهید بهشتی در مقابل این حرف که خیلی هم شاید انعکاس نداشت، ایستاد.
ایشان در این باره سخنرانی کرد، این ادعا را شکافت و ثابت کرد که نه خیر! [اسلام] هم مفید است و هم ضروری است و هم پیاده ‏کردن آن ممکن است.
از همان روزها بود که علیه مرحوم شهید بهشتی غوغاها و سر و صداها و شایعه‌ها شروع شد.

«رک :کتاب «به آسمان نگاه کن»، خاطرات آیت‎الله خامنه‎ای از شهیدان انقلاب و دفاع‏ مقدس»برای آمریکا جای خالی نداریم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.