قدس آنلاین –اراک : نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:  واردات واگن از خارج کشور با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در راستای تولید داخلی منافات دارداین واگن های وارداتی مستعمل هستند و با ضربه به تولید داخلی باعث نابودی این صنعت در کشور و بیکاری هزاران نفر از جامعه کارگری می‌شوند.

واگن های وارداتی، ضربه به تولید داخلی ، بیکاری هزاران نفر از جامعه کارگری

علی اکبر کریمی افزود: درحال حاضر شش واحد صنعتی تولیدکننده واگن در سطح کشور وجود دارد که شرکت واگن پارس اراک به ‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین واحد تولیدکننده واگن باری و مسافربری در 40 سال گذشته است، اما در سال‌های اخیر شاهد ورود واگن‌های مستعمل هستیم که پنج هزار دستگاه واگن باری با فاینانس کشور روسیه و دو هزار دستگاه واگن مسافربری و مترو از کشور چین در حال وارد شدن است.
وی با بیان اینکه این مطالب در قالب تذکر شفاهی امروز در صحن علنی مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان شده است، اظهار کرد: این واگن های وارداتی مستعمل هستند و با ضربه به تولید داخلی باعث نابودی این صنعت در کشور و بیکاری هزاران نفر از جامعه کارگری می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود گذشت 9 سال از طرح کاهش آلودگی هوای اراک تنها کمتر از 30 درصد مصوبات طرح آلودگی هوای اراک اجرایی شده و کمتر از 10 درصد اعتبارات تخصیص نیافته است.
وی افزود: این آلودگی باعث افزایش انواع سرطان در بین مردم کلانشهر اراک شده است بنابراین از رئیس جمهور درخواست داریم در آستانه سفر به استان مرکزی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 27 روز ناسالم و سال گذشته 37 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.