قدس آنلاین - ایلام: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: سند جدید اجاره بهای ۷۰ درصد رقبات موقوفات استان ایلام تنظیم شده است.

تنظیم سند جدید اجاره بهای رقبات موقوفات استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی با بیان اینکه در راستای واقعی شدن نرخ اجاره بهای رقبات موقوفات استان قرارداد اجاره بهای آنها بروز رسانی شده است، اظهارداشت: افراد حقیقی و حقوقی که متصرف موقوفات منفعتی هستند باید اجاره بهای عادله موقوفه را پرداخت نمایند تا از محل درآمد موقوفه نیت واقف اجراء شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 70 درصد سند اجاره رقبات تنظیم و بروز شده است، افزود: تجدید اجاره بهای موقوفات منفعتی از اولویت های این اداره کل می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام به وجود 140 رقبه در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هر ساله از طریق مزایده این رقبات به متقاضیان واگذار می شود و قرارداد اجاره  آنها تنظیم می گردد.

حجت الاسلام حسن شهیدی تعیین نرخ اجارات موقوفات را توسط کارشناسان رسمی دادگستری عنوان و تصریح کرد: باید احکام شرعی موقوفات بیان شود تا مردم به لحاظ شرعی نسبت به پرداخت به موقع اجاره بهای اماکن موقوفه اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.