۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 399416

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تاکید کرد: برداشت‌های نامشروع از بیت المال؛ رفتاری مسموم است که متاسفانه در بخش‌هایی از جامعه وجود دارد و نیاز است که دولت و مردم با گفتمان واحد و اراده‌ای محکم برای اصلاح این آفت همراه باشند و برای برقراری عدالت اجتماعی بیش از پیش بکوشند.

واکنش
به بیانیه رئیس جمهور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ابنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در خصوص بیانیه رئیس جمهوری در برخورد با حقوق‌های غیرمتعارف گفت: بیانیه رییس جمهور سند صداقت دولت و نشانگر قاطعیت حوزه ارشد اجرایی کشور در ترمیم نواقص نظام اداری و مبارزه با فساد است.

شفاف سازی عملکرد دولت تدبیر و امید برای مردم یکی از نکات مورد نظر رئیس جمهوری در این بیانیه است که فصلی مهم در توسعه اخلاقمداری در جامعه و حرکت در مسیر صداقت و راستی محسوب می‌شود.

وی، انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف را بهترین فرصت برای اصلاح نظام پرداختی و برقراری عدالت در جامعه دانست و ادامه داد: برداشت‌های نامشروع از بیت المال؛ رفتاری مسموم است که متاسفانه در بخش‌هایی از جامعه وجود دارد و نیاز است که دولت و مردم با گفتمان واحد و اراده‌ای محکم برای اصلاح این آفت همراه باشند و برای برقراری عدالت اجتماعی بیش از پیش بکوشند.

امام جمعه اراک افزود: دولت در شرایط سیاسی و اجتماعی بسیار حساسی قرار گرفته و باید فعالیت خود را برای مردم شفاف سازی کند و یک بار دیگر اعتماد عمومی را به دولت یازدهم افزایش دهد.

وی، تعدد نظام‌های پرداختی در کشور را یکی از مشکلات ریشه‌ای عنوان کرد و گفت: تجمیع قوانین پرداختی باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران بگیرد و حقوق‌های ماهیانه، پاداش‌های سالیانه، عیدی‌ها و پاداش‌های پایان خدمت باید بر اساس ضوابط قانونمند و عدالت اجتماعی پرداخت شود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: ارائه حقوق به کارکنان دستگاه‌های دولتی و خصوصی از مدیران بلندپایه گرفته تا کارمندان رده پایین باید بر اساس امکانات کشور باشد چرا که پرداخت حقوق‌های نا‌متعارف پاشنه آشیلی است که به شکاف طبقاتی در جامعه دامن می‌زند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: دولت و اقشار مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و پرداختی‌های نجومی به برخی افراد و درآمدهای نامشروع از بیت المال در این شرایط بی‌عدالتی محض است و باید این مهم پیگیری شود و متخلفان بسزای اعمال ناشایست خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    آقا مهم بیانیه نیست. مهم عمل هست. اگر راست می‌گویند حقوق خود و وزراء رو(فیش حقوقی) را انتشار دهند. اگر وزرای ایشان زیر ماهی ۱۰ میلیون بگیرند، من شخصاً دور بعد انتخابات دو هفته کارم رو تعطیل می‌کنم و برای آقای روحانی تبلیغ می‌کنم. داداش! خواب نباشیم!
  • رضا IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    دولت روحانی وقتی با همه تلاشش توانست 1 فساد 3هزار میلیاردی دولت آقای احمدی نژاد رو کشف کنه خیلی به خود بالید ندانست که خودش و اطرافیانش دارن ایران را به تاراج میبرن از دولت فعلی دزد تر ندیدیم تا به حال البته همیشه از بزرگترها شنیدیم که هرسال برای پارسال قبطه میخوریم و میگیم خوش بحال پارسال که دولت درست تر عمل میکرد . پس باید مردم انتظار نداشته باشن که دولت اصلاح بشه بلکه باید انتظار داشت هرسال بدتر بشه . باید انتظار داشت ریس جمهور بعدی بدتر باشه . باید انتظار داشت که حکومت بعدی هم اگر درکار باشه از این حکومت بدتر باشه . بنظر شما چرا ایران و ایرانی رشد نمیکنن و مردم خود ایران هم طالب اجناس ایرانی نیستن ؟ بله چون همه دزدن و از کار میدزدن به اندازه حقوقی که میگیرن کار نمیکنن و دلسوز مصرف کننده نیستن مثلا کدام کارمند ایران خودرو که پول داره ماشین ایران خودرو میخره