۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد خبر: 400863

قدس آنلاین - حسین پورحسین: مدیرعامل پدیده شاندیز با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته، توسط تیم کارشناسی قوه قضاییه و همچنین محاسبه هزینه‌ها و ادعاهای دستگاه‌های دولتی قیمت هر سهم پدیده شاندیز را ۴ هزار و ۹۸۵ تومان اعلام کرد.

سهامداران پدیده بخوانند

محسن شوشتری تصریح کرد: سهامدارانی که با هدف سرمایه‌گذاری در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرمایه آن‌ها به دارایی تبدیل شده است.

در همین حال نوروزی رئیس هیأت مدیره شرکت پدیده نیز اعلام کرد: برای حل مشکل عرضه سهام در خارج از بورس، سهام سهامداران عمده بین سهامداران خرد تعدیل شد.

استاندار خراسان رضوی نیز در گفت‌و‌گو با قدس در این خصوص گفت: میزان سهام پدیده شاندیز مشخص شده است و پیگیر هستیم تا از طریق اتاق فرابورس و خرید و فروش آن بتوانیم، پدیده شاندیز را از بن بست خارج کنیم.

وی درخصوص سپرده گذاران، مؤسسه میزان هم گفت: 51 سند از اسناد این مؤسسه آزاد شده است و در اختیار بانک صادرات گذاشته شد و در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا با نرخ ذخیره قانونی این مؤسسه از 30 درصد به 20 درصد موافقت آن‌ها را بگیریم.

وی تصریح کرد: این به معنای آزاد شدن 110 میلیارد تومان است که علاوه بر این هم 140 میلیارد تومان دیگر پیش از این آزاد شده است.

وی افزود: با استفاده از 250 میلیارد از حساب یاد شده 35 هزار سپرده گذار این مؤسسه تسویه حساب خواهند شد.

وی یادآور شد: رایزنی برای تسویه بدهی این مؤسسه به 6 هزار سپرده گذار همچنین ادامه دارد.

اما اخیراً به دلیل جابه جایی مدیریت بانک صادرات این روند کمی گندتر شده است.

 

جزییات اظهارات مدیرعامل

سید محسن شوشتری اظهار داشت: تخلفاتی در حیطه فروش سهام و مجوزها وجود داشته است که با نگاه تعاملی مسؤولان اقتصادی و اجرایی و نمایندگان مجلس و ستاد تدبیر استان در حال حل شدن است.

وی تصریح کرد: مردم در گذشته، صاحب 22 درصد سهم و سهامداران عمده دارای 78 درصد سهم بودند، اما هیأت مدیره و ستاد تدبیر پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که قیمت 12 هزار و 72 تومانی سهام، غیر واقعی است. از این رو تصمیم بر آن شد که برای جبران کسری حقوق مردم، از سهام سهامدار عمده کسر و به سهام مردم اضافه شود.

 وی افزود: این مهم یک امر قانونی، اقتصادی، حقوقی، قضایی، مدیریتی و شرعی بوده و می‌بایست با اعمال نظر دقیق و فراوان صورت می‌گرفت، و از این رو اقدامات صورت گرفته، توسط کارشناسان رسمی دادگستری منتخب قوه قضائیه ملاک بررسی‌های بعدی قرارگرفت و پس از کسر یکسری از بدهی‌ها که در قیمت کارشناسی اعمال نشده بود، به قیمت مورد تأیید ستاد تدبیر منجر شد.

 

افزوده شدن سهام سهامداران خرد

وی با اشاره به روند تعدیل قیمت مصوب هیأت مدیره و ستاد تدبیر استان گفت: بر اساس این مصوبه به ازای هر یک سهم خریداری شده که وجه آن پرداخت شده، معادل 2.577 سهم از محل سهام سهامداران عمده به سهامداران خرد افزوده می‌شود و اگر بطور مثال هر سهامداری یک هزار سهم خریداری شده داشته است، این سهام، به 3 هزار و 577 سهم افزایش می‌یابد.

وی از ورود پدیده به بورس یا فرابورس به عنوان اقدام دیگر برای عبور از این مشکل خبر داد و گفت: مراحل اجرایی تبدیل شرکت به سهامی عام در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی انتظار ما از مسؤولان اقتصادی این است که کمک کنند تا مجموعه پدیده با رفع یکسری نواقص وارد بحث نقل و انتقال سهام در بورس شود.

 

فرآیند نقل و انتقال سهام بزودی

وی در خصوص فرآیند نقل و انتقال سهام تا زمان ورود شرکت به بورس نیز گفت: بزودی از سوی شرکت برای سهامداران صورت وضعیت سرمایه شان نزد پدیده صادر و ارسال خواهد شد. از سوی دیگر تا ورود پدیده به بورس، برنامه نرم افزاری مربوط به نقل و انتقال در فضای مجازی و از طریق سایت شرکت در حال تنظیم است تا چنانچه خریداران اعلام آمادگی کنند، اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه نقل و انتقالات سهام حتماً باید تحت نظارت بورس قرار گیرد، عنوان کرد: ارزش سهام بعد از فراهم شدن امکان نقل و انتقال به موضوع عرضه و تقاضا بستگی دارد و این سهامداران هستند که می‌توانند در این فرآیند از ارزش سهامشان حمایت کنند.

وی در خصوص تعهدنامه داران نیز گفت: برای تعهدنامه داران یا باید از محل اموال و دارایی‌هایی که حاصل می‌شود، تبادل صورت گیرد و یا بایستی تعهدنامه‌ها را تبدیل به سهام کنیم تا بتوانند در بازار نقل و انتقال سهام ورود پیدا کنند.

 

«پدیده» در تراز بین المللی

وی پروژه پدیده را یک مجموعه گردشگری بسیار ارزشمند و در تراز بین المللی عنوان کرد و گفت: در طراحی این مجموعه امکانات مختلفی مثل مرکز خرید، شهربازی، آکواریوم، مجموعه آبی و... دیده شده است که باعث اعتبار پروژه شده است، اما این مجموعه در 19 ماه گذشته، کاملاً متوقف بوده و فعالیتی نداشته است. از این رو نیازمند یک جو اعتماد عمومی هستیم تا سرمایه گذار بتواند به پروژه ورود پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه پروژه پدیده از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است، گفت: با آماده شدن پروژه پیش بینی می‌شود، زمان ماندگاری زائر ین بارگاه مطهر رضوی در مشهد افزایش یابد.

وی همچنین افزود: این طرح و پروژه در حقیقت یکی از رقبای طرح‌های گردشگری منطقه از جمله طرح‌های موجود در امارات و ترکیه است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نامیزونیم ما IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    10 0
    سلام باورکردن حرف مسولین محترم امکان پذیرنیست دوسال نزدیک شده ازوعدهای امروزوفرداشون هنوزپول مردم بیپناه دستشان هست من باورنمیکنم وذرهی هم نمیگذرم تمام اعتمادواعتقادم گرفتن وخانه زندگی وحوصله ام نابودکردن