ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیام به ترزا می نخست وزیر جدید انگلیس خواستار بهبودی روابط مسکو و لندن شد.

پوتین خواستار بهبود روابط لندن و مسکو در دوران نخست وزیری 'می' شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه در پیام خود به ترزا می ضمن تبریک انتصاب وی به مقام نخست وزیری انگلیس بر عزم مسکو برای آغاز رایزنی های سازنده و همکاری در موضوع های دوجانبه و مسائل بین المللی با لندن تاکید کرد. 
رئیس جمهوری روسیه در پیام خود به نخست وزیر جدید انگلیس نوشت که حفظ و افزایش امکانات برای همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف که در طولانی مدت به دست آمده در راستای منافع روسیه و انگلیس است.
پوتین همچنین در پیام جداگانه ای به دیوید کامرون نخست وزیر پیشین انگلیس ابراز امیدواری کرد که «از تجربه سیاسی غنی شما در عرصه ملی و بین المللی بهره برداری شود».
خانم ترزا می دیروز از سوی الیزابت دوم ملکه انگلیس در مقام نخست وزیر انگلیس تایید شد.
روابط مسکو و لندن در سال های اخیر بر اثر مسائلی همچون جنجال های دیپلماتیک به دلیل کشف شبکه جاسوسی انگلیسی در روسیه، شرایط اوکراین و همچنین اتخاذ تندترین مواضع ضد روسی در اتحادیه اروپا از سوی انگلیس پرتنش بوده است.
انگلیس در دوران نخست وزیری کامرون با اتخاذ تندترین مواضع در جمع کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه روسیه مرتبط با پرونده اوکراین، از مبتکران برقراری و مدافعان تداوم تحریم های ضد روسی بوده و بارها خواستار اعمال تحریم های بیشتر و سخت تر شده است.
پوتین اوایل ماه جاری نیز سخنان کامرون مبنی بر خرسندی روسیه از ترک اتحادیه اروپا توسط انگلیس را «تلاش بی نزاکتانه» برای تاثیر بر افکار عمومی این کشور خواند. 
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان رییس جمهوری روسیه نوشت: سخنان دیوید کامرون مبنی بر اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سبب خرسندی پوتین می شود، تلاشی بدون نزاکت برای تاثیر گذاشتن بر افکار عمومی این کشور است. 
رییس جمهوری روسیه تاکید کرده بود: هیچ کس حق ندارد در مورد مواضع مسکو اظهار نظر کند و چنین اقدام هایی نشانه سطح پایین فرهنگ سیاسی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.