نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه همه باید خود را نسبت به پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی مسئول بدانند گفت: اقتصاد مقاومتی سبب تحکیم بدنه اقتصادی کشور است.

 همه خود را نسبت به پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی مسئول بدانند/ تخریب قبور ائمه بقیع اوج دشمنی وهابیت با اهل بیت(ع) را نشان داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربان‌علی دری نجف آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک که در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد برضرورت توجه به اجرای تدابیر و سیاست‌های اقتصادمقاومتی تاکید کرد و اظهار داشت: کشور ایران با این همه امکانات نیازی به دیگران برای پیشرفت ندارد که بهره گیری از این امکانات سبب تحقق اقتصاد مقاومتی و عدم وابستگی کشور به دیگر ملت‌ها می‌شود از این رو باید همه مسئولان دست به دست هم دهند تا چرخ های تولید درکشور به گردش درآید و معضل رکود وبیکاری از جامعه رخت بربندد.

وی افزود: افرادی که به دنبال تحقق اقتصادمقاومتی در جامعه هستند باید همانند مالک اشتر باشند و مدیرانی که در مسیر حقوق های نجومی گام گذاشته‌اند در صف مقابل سربازان جبهه اقتصادی ایستاده‌اند.

آیت الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: باید فریب وعده‌های دشمن و غرب را خورد و باید با تکیه بر توانمندی‌های خودمان در راستای تحقق اهداف مهم اقتصاد مقاومتی در کشور گام برداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه کشور مشکلات متعددی دارد که هنوز هم حل نشده و لازم است برای حل این مشکلات از جمله اشتغال، برخورد با قاچاق، رونق تولید و خروج از رکود در سایه اقتصاد مقاومتی به وحدت و یکپارچگی رسید.

کرامت انسان به وجود حجاب و عفاف است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه نباید در مقابل بدحجابی که جامعه را فراگرفته بی‌تفاوت باشیم، عنوان کرد: بدحجابی برای متدینین و خانواده شهدا قابل تحمل نیست و این امر در شان نظام اسلامی که برای تحقق اندیشه و سنت پیامبر گرامی اسلام (ص) شکل گرفته نیست و خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

وی افزود: رعایت عفاف، حجاب و عصمت در جامعه توسط زنان و مردان یکی از مهمترین امور مورد تاکید دین مبین اسلام است و خانواده‌ها باید با الگوسازی ارزش‌های متعالی اسلام تحت تاثیر افراد فاسد و منحرف قرار نگیرند تا به مقدسات آسیب وارد نشود.

آیت الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه باید حفظ ارزش‌ها و رعایت عفاف و حجاب در جامعه راه نفوذ دشمن را بست، تصریح کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای مخرب فرهنگی برنامه‌های فراوانی برای تخریب ارزش‌های دینی در جامعه تدارک دیده است.

آل سعود و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به سالروز تخریب بقیع به دست وهابیت اشاره کرد و گفت: امروز دل‌های ما و همه مسلمانان در مدینه و در کنار قبر مبارک پیامبر اسلام(ص) است.

وی افزود: اگر آل سعود خیال می‌کند با تخریب بقیع و اقدامات دیگر و همچنین اتحاد با رژیم جنایتکار صهیونیستی در نهایت پیروز و موفق می‌شود، باید بداند سخت در اشتباه است و به طور قطع خداوند متعال انتقام خون مسلمانان مظلوم که به دست این جنایت پیشگان ریخته می‌شود، می‌گیرد.

امام جمعه اراک بیان کرد: آل سعود و وهابیت تکفیری خیال می‌کنند با تخریب آثار اسلامی و ویرانی قبور بقیع و یا ازدواج‌های سیاسی میان منافقان و صهیونیست‌ها، به ظاهر و خیال خودشان موفقیت و پیروزی به دست می آورند، اما بدانند خداوند وعده انتقام خون مظلومان را از جنایتکاران داده و آنان می توانند با مراجعه به تاریخ شواهد آن را به فراوانی مشاهده کنند و عبرت بگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دین مبین اسلام همواره تاکید کرده که مومنان در دام دنیا و امور آن گرفتار نباشند بلکه در مقابل، وارستگی داشته و بندگی خداوند را در همه حال و تمامی کارها مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قصد داریم تا مومن واقعی باشیم باید ابتدا وابستگی و غرق شدن در امور دنیوی را کنار بگذاریم و با دل کندن از دنیای فانی به سمت معنویت و عبودیت گام برداریم.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان‌کرد: زندگی از زمان خلقت آفرینش تا انتهای آن همواره عرصه جهاد، مبارزه و مجاهده در راه حق بوده و هست و هنر انقلاب اسلامی این است که سطح و جایگاه ایمان، استقامت و صبر در برابر سختی‌ها را در زندکی ارتقا دهد.

باید در راه دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) همچون حمزه سیدالشهدا ثابت قدم بود

امام جمعه اراک بااشاره به سی‌ام تیرماه که مصادف با شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا است گفت: حضرت حمزه(ع) عموی پیامبر از لحظه‌ای که به اسلام ایمان آورد مورد آزار و اذیت دشمنان قرار گرفت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (س) عموی گرامی نبی مکرم اسلام (ص) در جنگ احد  افزود: داستان جنگ احد بسیار اسف بار است زیرا به خاطر نافرمانی تعدادی از رزمندگان از دستورات پیامبر (ص)، دشمن تنگه را دور زد و درحالی که آنان مشغول جمع آوری غنائم جنگی بودند، وارد منطقه شد و براثر همین غفلت حضرت حمزه (س) و 70 نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند.

بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و بهزیستی با صداقت و خلوص به مردم خدمت کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی گفت: سلامت پایه توسعه در هر جامعه است و انتظار می رود مسئولان این بخش با ارتقای این حوزه در بهبود زندگی مردم بیش از پیش بکوشند.

وی افزود: باید تا جای ممکن باید تلاش شود که هزینه‌ها برای اقشار مستضعف و نیازمند کاهش یابد و در ازای آن خدمات افزایش یابد؛ هنر این نیست که هزینه‌ها را اضافه کنیم، هزینه‌های بیجا باید کاهش یابد.

آیت الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: هنر در اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و بالا بردن راندمان است؛ وزارت بهداشت و درمان هم به جای اینکه هزینه‌ها را اضافه کند خدماتشان را ارتقا دهند؛ باید خدمتگزار مردم باشیم؛همه دستگاه‌ها و نهادها در راستای خدمت به ملت گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان، تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی با تمام توان و با صداقت و خلوص برای خدمت به مردم تلاش کنند چراکه ملت تحمل هزینه‌های اضافه را ندارند در شرایط فعلی همه باید قانع باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.