قدس آنلاین- بیرجند- محمد قربانی: نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر زمینه فساد به دلیل قوانین متعدد و ناکار آمد در شهرداری ها زیاد است، گفت: شهرداریها بهترین مکام برای کارکرد عملی اقتصاد مقاومتی است.

شهرداری ها بهترین مکان برای کارکرد عملی اقتصاد مقاومتی است

سردار مرتضی طلائی عصر امروز در همایش شوراهای اسلامی، اقتصاد مقاومتی چالش ها و راهکارها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 70 درصد درآمد شهرداری ها ناپایدار و ناشی از عوارض ساخت وساز است.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم تا در اقتصاد مقاومتی بار را از دوش مردم برداریم،افزود: اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری موضوعی است که می‌تواند زندگی مردم را متحول سازد.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: شوراها می‌توانند در بحث اقتصاد مقاومتی با توجه به اقتضائات و شرایط شهر خود  را بر اساس اولویت ها و ضروریات تدوین کنند و باید توجه داشت که درآمد پایدار تنها کسب پول نبوده بلکه باید مدریت درست هزینه‌ها مورد توجه باشد.

طلائی با بیان اینکه در هرکاری اگر به عنوان کارکردهای فرهنگی به آن نگاه شود، موفق خواهیم بود، افزود: داشتن پیوست فرهنگی و اجتماعی یکی از پیش نیازهای جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها باید زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی باشند، اظهار داشت:در حال حاضر زمینه‌های فساد در شهرداری ها به دلیل قوانین متعدد و ناکارآمد زیاد بوده که باید دیوان محاسبات داخلی در شهرداریها راه اندازی شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که شهرداریها زیر نظر وزارت کشور است، گفت: کار فرهنگی در شهرداری یک الزام است.

طلائی با بیان اینکه اگر کار فرهنگی مبتنی بر شرع به درستی عمل شود، ‌می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی مفید واقع شود، افزود: هرچه که بتوانیم جلوی روزنه‌های تفسیر وسوء استفاده از قانون را بگیریم، از فساد جلوگیری می‌شود و باید شوراها و شهرداری ها فهرست اموا ل بدهند.

وی بیان داشت:  شهرداری ها باید به دیوان محاسبات داخلی دست پیدا کنند تا محاسبات داخلی انجام شود ویکی از مشکلات ما در شهرداریها حسابرسی ونظارت ها است که در کارهای شهرداری خیلی عقب هستیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران شهرداری ها را یکی از بهترین مکانها برای کارکردهای عملی اقتصاد مقاومتی دانست وگفت: بودجه امور فرهنگی در بودجه شهرداری ها بسیار ناچیز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.