قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : مرکز روزانه آموزشی توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی آرامش ساری با حضور مدیران بهزیستی مازندران و اعضای شورای شهر ساری افتتاح و معلولان ضایعه نخاعی صاحبخانه شدند.

معلولان ضایعه نخاعی مازندران صاحبخانه شدند

مدیرکل بهزیستی مازندران در این مراسم بابیان اینکه خوشحالیم که پس از سال‌ها پیگیری و تلاش شاهد افتتاح این مرکز هستیم، گفت: این مرکز، خانه نخست معلولان ضایعه نخاعی است چراکه با دریافت خدمات مشاوره ای و توانبخشی نوع نگاهشان به زندگی متفاوت خواهد شد و با محیط اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند.

دکتر سیدسعید آرام با اشاره به اینکه نیاز است خدمات توانبخشی به معلولان ضایعه نخاعی در سطح استان گسترش یابد، افزود: 870 معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارند که از این تعداد 250 معلول ضایعه نخاعی در ساری و شهر های اطراف زندگی می‌کنند.

وی نبود مرکز تحت حاد در سطح استان و کشور را از جمله دغدغه‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: مقدمات این کار انجام شده است و در تلاش هستیم نخستین مرکز تحت حاد بیماران ضایعه نخاعی کشور، در مازندران راه اندازی شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر گسترش چتر خدماتی بهزیستی در سطح استان، گفت :امیدواریم در آینده نزدیک مرکز معلولان ضایعه نخاعی در غرب مازندران راه اندازی شود.

همچنین رئیس انجمن ضایعه نخاعی مازندران در این مراسم با بیان اینکه این مکان توسط شهرداری در اختیار ما گذاشته شده است، گفت: دو مرکز ویزیت در منزل و مراقبت در منزل به معلولان ارایه می‌شد که با افتتاح این مرکز، معلولان علاوه بر آموزش، خدمات توانبخشی نیز دریافت می‌کنند.

بنیامین محسنی ساروی با بیان اینکه بیماران در این مرکز خدمات رایگان کلینیکی، پاراکلینیکی و تخصصی دریافت می‌کنند، افزود: امیدواریم به زودی شاهد افتتاح مرکز آب درمانی باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی خدماتی  که در این مرکز ارایه می‌شود کاملا رایگان است، خاطرنشان نمود: طبق تفاهم نامه ای که با پزشکان استان منعقد شد، معلولان ضایعه نخاعی می‌توانند به صورت رایگان خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.