قدس آنلاین- وحید زینالی: نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی گفت: مبنای همکاری و مشارکت ما می‌تواند با ایجاد شهرک‌های اختصاصی که برای سرمایه‌گذاران چینی ایجاد می‌شود، آغاز شود.

 ایجاد شهرک‌های اختصاصی برای سرمایه‌گذاران چینی/ سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلاری چینی‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا حسینی در جلسه معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ستاد سرمایه‌گذاری استان آذربایجان‌شرقی به هیات سرمایه‌گذار چینی به معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع، قطعه‌سازی، تکنولوژی و علمی استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: منطقه ویژه علم و فناوری همانند مناطق آزاد از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از استان‌هایی است که در جذب سرمایه‌گذار خارجی و فاینانس در رتبه برتر کشوری قرار دارد و از سرمایه‌گذاران خارجی نیز حمایت می‌کند.

حسینی به علاقه‌مندی استان برای همکاری با شرکت GA اشاره کرد و گفت: تمام امکانات لازم را در حد توان در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم، همچنین می‌توانیم در حوزه حمل نقل و راه آهن همکاری خوبی با شرکت‌های چینی داشته باشیم.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی گفت: مبنای همکاری و مشارکت ما می‌تواند با ایجاد شهرک‌های اختصاصی که برای سرمایه‌گذاران چینی ایجاد می‌شود، آغاز شود.

وی از ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی و تأکید کرد: استان آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی از اعلام آمادگی این استان در ارائه 178 پروژه سرمایه‌گذاری مطالعه شده و آماده به همراه ظرفیت و بازار به شرکت سرمایه‌گذار چین خبر داد.

نماینده شرکت GA متخصص و فعال در زمینه‌های صنایع، قطعه‌سازی، تکنولوژی، محیط زیست و علمی نیز در این جلسه گفت: این شرکت تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را دارد و چین در بخش اقتصاد بیشترین پیشرفت را داشته و می‌تواند حدود 50 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کند.

 در ادامه حضار نکته نظرات و پیشنهاداتی را ارائه داده ودر آخر تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.