یکصد و سومین نشست موسسه موعود به موضوع «رجعت» اختصاص یافته و با سخنرانی«اسماعیل شفیعی سروستانی» در حوزه هنری برگزار می شود.

«رجعت در عصر ظهور» در نشست موسسه موعود بررسی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، یکصد و سومین نشست موسسه موعود به موضوع «رجعت» اختصاص یافته و با سخنرانی استاد «اسماعیل شفیعی سروستانی» در حوزه هنری برگزار می شود.

کلمه رجعت، عربی است و به معنای بازگشت است. امّا در اصطلاح به معنای بازگشت برخی از مردگان به دنیا، در وقت ظهور حضرت مهدی(عج)، پیش از قیامت است که به وسیله ی آن، خداوند گروهی را که تا آن زمان در مظلومیت به سر می بردند، عزیز می کند و عدّه ای که تا آن زمان ظلم می کردند، بر زمین خواهد زد.

رجعت از اعتقادات خاصّ شیعیان است و در زمان امام صادق(علیه السلام) رمز بین شیعیان بوده است. اگر کسی آن را می دانست، حتماً شیعه بود و مَحرم راز، وگرنه در آن شرایط خفقان آور، نمی شد دوست و دشمن را از هم تشخیص داد.

 نکته ی مهم در رجعت این است که بازگشت از قبر، برای همه و عمومی نیست. بلکه تنها گروهی از مردم برمی گردند. امام صادق(ع) فرمودند: «در رجعت مؤمن خالص، و کافر خالص و آنان که [مستحقّ عذاب خداوند بودند ولی] به عذاب خدا نمرده ‌اند، برمی ‌گردند.»

نود و نهمین نشست این موسسه به این اعتقاد اساسی شیعیان اختصاص یافته و با سخنرانی «اسماعیل شفیعی سروستانی» پنج شنبه، ۳۱ تیرماه از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار سوره حوزه‌ هنری واقع در تهران، خیابان سمیّه، نرسیده به حافظ برگزار می‌شود.

مؤسّسه‌ی فرهنگی موعود عصر(عج)، از سال  ۱۳۸۴ در آخرین پنجشنبه هر ماه اقدام به برگزاری سلسله نشست های فرهنگ مهدوی نموده است و این نشست ها اولین گام برای گشودن گفت و گوی مهدوی در سطح کشور است و حضور در این نشست ها رایگان است.

همزمان با این نشست از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی ملک عظیم خداوندی نیز تقدیر خواهد شد. همچنین در حاشیه این نشست، طبق روال نشست‌های پیشین، نمایشگاهی از آثار و محصولات موسسه موعود دایر است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.