قدس آنلاین/ محبوبه علی پور: بیماری‌های قلبی و عروقی به طور نسبی و مطلق در کشور در حال رشد است.

بررسی آخرین دستاوردهای علمی حوزه قلب و عروق

دکتر منوچهر رادپور، دبیر علمی هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: رشد مطلق بیماری‌های قلبی به  دلیل تغییر سبک زندگی همانند کاهش تحرک، مصرف کالری فراوان و استعمال دخانیات است. همچنین رشد نسبی امراض قلبی و عروقی نتیجه افزایش جمعیت سالمند کشور است که در سال‌های پیش رو نیز بر تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد.

وی با تأکید بر برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه بهبود روند پیشگیری، تشخیص و درمان افزود: با توجه به اهمیت آگاه سازی جامعه در این حوزه و نیز افزایش سطح آگاهی و دانش به روز پزشکان و متخصصان قلب و عروق، هشتمین کنگره قلب و عروق رضوی با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، توانمندسازی متخصصان داخل کشور، برقراری ارتباط بین متخصصان داخلی و خارجی و همچنین معرفی توانمندی‌های بیمارستان رضوی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی برگزار می‌شود. در این کنگره 31 میهمان خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، مالزی، ترکیه، هند، مصر، کره جنوبی، ویتنام و ایرلند حضور می‌یابند.

وی همچنین گفت: طی سه روز برگزاری این کنگره – از ششم تا هشتم مرداد ماه جاری- 241 مقاله در قالب سخنرانی و حدود 10 مقاله در قالب پوستر ارایه می‌شود. همچنین 14 سمینار جانبی و چهار کارگاه فوق تخصصی قلب با موضوعاتی مانند اکوکاردیوگرافی سه بعدی، مفاهیم بنیادی و پیشرفته اکوکاردیوگرافی جنین، اقدام‌های تهاجمی غیرجراحی بر روی قلب جنین و الکتروفیزیولوژی برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست خبری دکتر سید مطهر کمال شجاعی، معاون درمان و دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی قلب و عروق رضوی، با اشاره به رشد 50 درصدی شرکت کنندگان در این دوره  از کنگره، تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های آستان قدس رضوی و رهنمودهای تولیت معظم مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، جلب رضایتمندی بیماران در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر شجاعی ادامه داد: بیش از 30 درصد از مرگ و میرها در دنیا به دلیل سکته قلبی رخ می‌دهد و این آمار نگران کننده ضرورت پیشگیری از زمینه بروز این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.دکتر بهزاد علیزاده، مسؤول کنگره‌های بیمارستان رضوی نیز گفت: پس از اعلام فراخوان در دی ماه سال گذشته، هزار مقاله از نقاط گوناگون دنیا دریافت شد که  از میان 240 عنوان سخنرانی برگزیده در این کنگره، 100 مقاله مربوط به سخنرانان خارجی و 140 مقاله متعلق به سخنرانان ایرانی است. وی با اشاره به انجام چندین جراحی زنده در حاشیه این کنگره افزود: اعمال جراحی پیش از تولد و در زمان جنینی نیز طی این کنگره در قالب کارگاهی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.