قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : معاون مهندسی و توسعه آبفاشهری مازندران گفت: برای ارایه خدمات بهتر به مشترکین و مشارکت بخش غیر دولتی در طرحهای آب و فاضلاب، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری اجتناب ناپذیر است.

طرحهای آب و فاضلاب نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی

مهندس یزدان پناه، حمایت و تقویت بخش خصوصی و گام‌ برداشتن در مسیر خصوصی‌سازی را یکی از راهبردهای دولت‌ برای افزایش کارآیی بخش‌های مختلف اقتصادی عنوان نمود و افزود: با توجه به اینکه تخصیص بودجه‌های ملی و استانی در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب بسیار محدود می باشد، مشارکت بخش خصوصی در این زمینه موثر خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای بخش خصوصی در اجرای طرحهای شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد و اضافه نمود: با توجه به تعدد پروژه ها و محدودیت منابع مالی دولت، استفاده از روشهای اجرایی جذب سرمایه گذاربه منظور کوتاه کردن زمان اجرایی پروژه ها تا مرحله بهره برداری اجتناب ناپذیر است .

معاون مهندسی و توسعه آبفاشهری مازندران، اوراق مشارکت ارزی و ریالی، فاینانسهای داخلی و خارجی و اجرای پروژه ها به روش BOOو BOT  را از جمله شیوه های جذب سرمایه گذار و بهره مندی از پتانسیلهای مالی و فنی و اجرایی بخش خصوصی عنوان کرد.

مهندس یزدان پناه ادامه داد: در راستای سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر لزوم جلب سرمایه و مشارکت بخش خصوصی تکمیل شبکه و نصب انشعاب فاضلاب شهرهای استان بابل، بابلسر، نوشهر، چالوس و ساری در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: قراردادهای اجرا شده فاینانس داخلی تا کنون در شهرهای بابل و بابلسر به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال درقالب اجرای شبکه فاضلاب و نصب و فروش انشعاب فاضلاب به تعداد یکهزار فقره به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

مهندس یزدان پناه اظهار داشت: قراردادهای فاینانس در دست اجرا در شهرهای  ساری ۵هزار فقره انشعاب فاضلاب به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال و نوشهرو  چالوس ۴۰۰ فقره به مبلغ ۱۱ میلیارد ریال می باشد.

معاون مهندسی و توسعه آبفاشهری مازندران،  ادامه داد: روش BOT مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابل  وبابلسر و نوشهرو  چالوس به ظرفیت ۱۶۰ هزار نفر درحال اجراست.

مهندس یزدان پناه، با بیان اینکه عملیات اجرایی نصب انشعاب آب از طریق فاینانس پیش بینی شده است، اضافه نمود: نصب انشعاب آب در شهر نشتارود به پایان رسید و در شهر خوشرودپی نیز در دست اقدام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.