بردسکن- خبرنگار قدس: دبیر میقات الرضا (ع) خراسان رضوی از تخصیص یک میلیارد تومان بودجه زیارت امسال استان به بقاع متبرکه میقات الرضا (ع) خبرداد.

اختصاص یک میلیارد تومان بودجه زیارت به بقاع متبرکه میقات الرضا (ع)

 محمد رضا فعال با بیان اینکه این میزان اعتبار بین 8 بقعه متبرکه توزیع می شود که سهم بردسکن حدود 100 میلیون تومان است، افزود: طرح جامع امامزاده سید میرزا طاهر حسینی بردسکن تهیه شده است و از این پس هر گونه ساخت و ساز در امامزاده براساس نقشه تیپ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 31 بقعه متبرکه در مسیر جاده‌های منتهی به مشهد مقدس و حرم رضوی قرار دارد، خاطرنشان کرد: همه این بقاع به عنوان میقات الرضا(ع) معرفی شده و به صورت نقشه تهیه و به زائران معرفی شده‌اند که در این بقاع متبرکه500 خادم افتخاری به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

فعال درباره دوره‌های آموزشی توجیهی خادمان این بقاع متبرکه نیز گفت: کارگاه‌های آموزشی با موضوعات زیارت، امر به معروف و نهی ازمنکر، حفاظت فیزیکی، خدمت رسانی، اصول نگهبانی، دفاع شخصی، اخلاق و طریقه اطفای حریق در طول سال برای خدام بقاع متبرکه دراستان برگزار می شود که سومین دوره این کارگاه آموزشی در بردسکن با شرکت 130 نفر از خادمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.