۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 405259

رئیس کمیته امور خارجی پارلمان روسیه گفت: شورای ناتو-روسیه کارایی لازم را برای بهبود روابط دو طرف نخواهد داشت.

دست رد به  شورای ناتو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، کنستانتین کوساچف رئیس کمیته امور خارجی پارلمان روسیه امروز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا تاکید کرد: شکی وجود ندارد که این بهتر است که مکانیسمی وجود داشته باشد تا اینکه هیچ مکانیسمی نداشته باشیم. ولی تا امروز، بی شک شورای ناتو-روسیه کارایی نداشته است.

وی افزود: چرا که این شورا بر اساس اصول برابری ایجاد شده است؛ نه 1+28 بلکه 29 کشور با اصول برابر و مشترک و هر طرف این حق را داشته باشد که مواضع خاص خود را بگیرد و این مواضع ممکن است همراستا با موضع ناتو نباشد.

این مقام روسی تصریح کرد: شورای ناتو-روسیه می تواند ساختار مناسب و موثری برای گفتگو باشد اگر روسیه با کشورهای مختلف بتواند ارتباط داشته باشد نه فقط با کل سازمان ناتو. اکنون تنها مکانیسمی برای ارتباط بین روسیه و ناتو وجود دارد. این یک مکانیسم عادی برای مشاوره است نه یک شورا.

از سال 2014 میلادی تاکنون، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین انجام شده است.

افزایش حضور ناتو در کشورهای شرق اروپا در شرایطی است که روسیه بارها نسبت به این اقدام هشدار داده است.

در ماه آوریل، شورای ناتو و روسیه نخستین نشست را از ژوئن 2014 میلادی برگزار کرد ولی این مذاکرات با اختلافات زیادی بر سر اوکراین و سایر مسائل به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.