قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از اجرای موسیقی آیینی در این حوزه برای نخستین بار در استان خبر داد.

اجرای موسیقی آیینی کودک و نوجوان در گیلان

علی پورحسن در جریان بازدید از مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان با اشاره به فعالیت تعداد مراکز کانون در گیلان اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان دارای 42 مرکز است.

وی با بیان اینکه مراکز کانون در حوزه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی فعالیت می‌کنند، افزود: حدود یک‌هزار و 300 کارگاه در 31 مرکز فعالیت دارد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، این کانون دارای 31 مرکز ثابت، یک مرکز سیار، چهار مرکز پستی، یک‌ مرکز فراگیر معلولان و یک مرکز مکاتبه‌ای است.

وی افتتاح یک مرکز معلولان را از برنامه‌های کانون در آینده عنوان کرد و ادامه داد: یک مرکز ویژه در رودسر آماده افتتاح است.

پورحسن به برگزاری جشنواره توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان اشاره کرد و گفت: امسال 10 جشنواره قصه‌گویی، نمایش، موسیقی، رباتیک و ... در گیلان برگزار می‌شود.

وی برگزاری فعالیت‌های آیینی را از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و متذکر شد: برای نخستین بار موسیقی آیینی در حوزه‌ کودک و نوجوان در گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با تصریح بر اینکه تئاتر دفاع مقدس مانند نمایش‌های آیینی از جمله عاشورا با دفاع مقدس ارتباط دارد، افزود: امسال برای نخستین بار در عاشورای حسینی برنامه‌های دفاع مقدس کودکان و نوجوان اجرا می‌شود.

وی ترمیم و بازسازی مرکز کودکان و نوجوانان آستانه‌اشرفیه با همدلی و همراهی مسؤولان این شهرستان را از برنامه‌های کانون ذکر کرد و یادآور شد: ساختمان اصلی مرکز کودکان و نوجوانان مخروبه شده و از ساختمان استیجاری استفاده می‌شود.

پورحسن اولویت کار کانون را بازسازی ساختمان‌های قدیمی و فراهم شدن فضای مناسب برای کودکان و نوجوانان در مراکز بیان کرد و متذکر شد: هدف ما دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به مراکز کانون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.