پیشنهاد سردبیر

گروه «جامعه» قدس آنلاین: چندی پیش نامه ای از سوی یکی ازمخاطبان به نام آقای سلیمان زاده به دستمان رسید که به مسأله ادامه «اشتغال بازنشستگان» ادارات انتقاد کرده است. موضوعی که این روزها مورد انتقاد جوانان بیکار و بدون شغل قرار دارد و در کنار مسأله «دوشغله‌ها» به یکی از مشکلات حوزه جوانان تبدیل شده است.

جوانان از بازنشسته‌ها مهم‌ترند!/ آیا جوانان سر کارند؟!

سلیمان‌زاده نوشته است: گویا مملکت تنها مال کارمندان و کارگران شاغل در هر پست و مقامی است که پس از بازنشسته شدن به پست دیگری گمارده می‌شوند. اگر این‌ها توانایی کار دارند، چرا بازنشسته‌شان می‌کنند؟

بگذارید مادام العمر کار کنند! چرا صورت مسأله را پاک می‌کنید؟ جوان‌های تحصیلکرده و با انرژی و آماده کار در این کشور پیدا نمی‌شوند؟

نگذارید عده ای حقوق چند ده میلیونی، پاداش، حق مأموریت و... بگیرند و جوانان این مرز و بوم از داشتن تنها یک شغل برای تأمین زندگی محروم باشند.

مسؤولان باید جوانان را دریابند که در کشاکش زندگی در این زمانه دشوار، سنگ زیرین آسیابند. تردید نکنید که مشکلات کوچک و بزرگ این کشور به دست همین جوان‌ها حل می‌شود و از طرف دیگر اگر مشکلات جوان‌ها از ازدواج تا اشتغال را حل نکنید و تنها آن‌ها را به بهانه دانشگاه رفتن، سر کار بگذارید، روز به روز شاهد افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود و آینده کشور هم بر باد خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.