قدس آنلاین: رئیس ستاد اجرایی یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی از برگزاری این جشنواره از نیمه ماه جاری خبر داد و گفت: با برگزاری سالانه این جشنواره در بجنورد، خراسان شمالی می تواند پایگاه تئاتر دینی کشور تبدیل باشد.

خراسان شمالی می تواند پایگاه تئاتر دینی کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد گفت: در حوزه تئاتر دینی، جریانی قوی تر از جشنواره تئاتر رضوی در کشور وجود ندارد که خراسان شمالی باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در برگزاری این جشنواره به پایگاه تئاتر دینی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: سعی شده است در برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به جایگاه هنر استان و هنرمندان آن توجه شود تا آنها بتوانند ایفاگر نقش های مهم در جشنواره باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سبقه فرهنگی و هنری استان و وجود هنرمندان توانا و ارزشمند خراسان شمالی سبب برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد شده است، اظهار کرد: شوق و استقبال مردم استان از این رویداد هنری و دینی عامل مهم دیگری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز برگزاری جشنواره تئاتر رضوی را به خراسان شمالی داده است.

ثابت قدم وحید بیان کرد: با محقق شده اعتبارات، سعی در بین المللی کردن جشنواره داریم که به تحقق این آرزو برای سال آینده امیدوار هستیم تا حداقل ٤ کشور در این جشنواره حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در حالی برگزار می شود که هفت دوره آن در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار شده است، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی سنگین ترین و جدی ترین برنامه فرهنگی در حوزه فرهنگ رضوی است که با مدیریت خراسان شمالی برگزار می شود.

ثابت قدم اظهار امیدواری کرد: برگزاری جشنواره یازدهم تئاتر رضوی در خراسان شمالی در شأن امام رضا علیه السلام و هویت استان انجام شود و در راستای توسعه فرهنگ رضوی و سبک زندگی رضوی موثر واقع شود.

قائم مقام ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی هم از برگزاری جشنواره در سه بخش متون نمایشی، استانی و مسابقه خبر داد و گفت: از ٦٤ اثر نمایشی رسیده از ٢٢ استان کشور، پس از بازبینی در نهایت ١٠ اثر انتخاب شد که به بخش مسابقه جشنواره یازدهم راه یافت که یکی از این ١٠ اثر از خراسان شمالی است.

محمدتقی آریان افزود: در بخش متون نمایشی هم از ٣٩ طرح رسیده به جشنواره ٨ طرح انتخاب شد که در مجموع ٤ طرح با کمک و مشاوره داوران به متن تبدیل و برای چاپ کتاب آماده شد.

وی بیان کرد: در بخش استانی هم ٢ اثر از استان های خراسان رضوی و شمالی از بین ١٢ اثر ارائه شده از سه استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی انتخاب شد که قبل از شروع جشنواره اجرای عمومی برای شهرهای خود دارند.

یازدهمین جشنواره سراسری تئاتررضوی از ١٥ تا ٢٠ مردادماه جاری در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.