۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: 409345

اگر خسته‌اید، سرتان شلوغ است و حوصله و انگیزه تمرین کردن ندارید. این‌ها بهانه‌های ساده‌ای برای صرف‌نظر‌کردن از یک تمرین هستند! اما دلایل منطقی و محکمی هم برای یک یا چند روز شرکت نکردن در تمرینات وجود دارد.

چند دلیل برای اینکه نباید امروز ورزش کنید

گاهی اوقات ممکن است بدنتان برای بهبودی یا استراحت به زمان نیاز داشته باشد. این زمانی است که ادامه دادن به تمرین معمولتان می‌تواند زمینه را برای بیماری یا آسیب‌دیدگی مهیا سازد. اما چگونه می‌توانید بگویید که یه یک استراحت نیاز دارید؟ اگر شما فقط درگیر علائم سرماخوردگی خفیف مانند آب‌ریزش بینی یا خارش گلو هستید، داشتن تحرک ممکن است گردش خون شما را افزایش داده و به شما کمک کند احساس بهتری پیدا کنید. همچنین کم خوابی، سطوح استرس و هورمون‌های القا‌کننده گرسنگی را افزایش می‌دهد.

اگر کم‌خوابی به عادت معمولتان تبدیل شود خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش خواهد داد، از جمله بیماری‌های قلبی. خوب است بدانید درجه‌‌ حرارت زیاد بدن، یک علامت ایست فوری است. دلیلش این است که ورزش می‌تواند دمای داخلی بدن شما را افزایش دهد که این امر روند بهبودی بدن را کند می‌سازد. اگر هر کدام از علائم آنفلوانزا مانند لرز یا بدن درد را دارید، به جای رفتن روی تردمیل به رختخواب بروید.

آیا عضلات شما هنوز هم از تمرین دیروز یا پریروز درد می‌کنند؟ این درد، نشانه‌ای از درد عضلانی با شروع تاخیری است. یک تمرین شدید باعث پارگی‌های کوچک در بافت عضله می‌شود، و این خوب است، زیرا ترمیم آن‌ها، شما را قوی‌تر خواهد کرد. با این حال، ورزش کردن با عضلات سفت و دردناک، می‌تواند فرم درست شما را در تمرینات به خطر بیندازد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.