قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی: با توجه به اینکه  این زیستگاه  در حال تخریب  می باشد با ثبت این اثر امید است در حفظ وصیانت از آن کوشا باشیم.

ثبت ملی منطقه ذخیره گاهی اُرس  دراستان 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون میراث فرهنگی این اداره کل از ثبت منطقه ذخیره گاهی ارس چهارطاق شهرستان کیاردر فهرست آثار ملی میراث طبیعی خبر داد و اظهار داشت : منطقه ذخیره گاهی ارس چهارطاق با مساحتی حدود 400هکتار در مجاورت شهر ناغان قرار  گرفته است .

مصطفی هادیپور با اشاره به اینکه این نهمین اثر طبیعی استان است که ثبت گردیده دراین ذخیره گاه درخت ارس(juniperus) که از گونه مقاوم واز خانواده سروها می باشد سرده بزرگی مشتمل بر60گونه است با دیر زیستی بالغ بر1000سال یکی از دیر زیست ترین گونه های استان می باشد افزود:  با توجه به اینکه  این زیستگاه  در حال تخریب  می باشد با ثبت این اثر امید است در حفظ وصیانت از آن کوشا باشیم.

هادیپور گفت:این اثر در جلسه کمیته ملی ثبت وحریم میراث طبیعی در تاریخ 12/5/95 به ثبت رسید.وی در پایان افزود : امید است با ثبت این گونه های ارزشمند گیاهی در فهرست آثار ملی و ارائه راهکارهای مناسب توسط ارگانهای مربوطه همچون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفظ و احیاء و جلوگیری از انقراض آن اقدامات شایسته انجام گردد.

چهار طاق روستای دربخش ناغان از توابع شهرستان کیار به مرکزیت شهر شلمزار می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.