پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: همزمان با ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد فرخنده امام رضا(ع) جمعی از خدام حرم مطهر رضوی با حضور در مناطق محروم و دور افتاده شهرستان قاین زائران و دلدادگان امام رضا(ع) تکریم کردند.

تکریم زائران و دلدادگان امام رضا(ع) در مناطق محروم و دور افتاده شهرستان قاین در ایام دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت و در آستانه فرارسیدن ولادت با سعادت عالم آل محمد(ص)، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، جمعی از خادمان امام مهربانی‌ها در قالب ویژه برنامه در شعاع خورشید به نقاط مختلف داخل و خارج کشور اعزام شدند و ضمن ایجاد حال و هوایی خاص و روحانی در آن مناطق ضمن تقدیم شاخه‌های گل، بسته‌های متبرک نبات و نمک امام رضا(ع) را به آن‌ها اهدا کردند.
یکی از این گروه‌ها خادمان بسیجی حرم مطهر رضوی بودند که جمعی از آن‌‌ها به نمایندگی از تمامی خدام این آستان مقدس با 6 دستگاه خودروی سواری عازم شهرستان قاین خراسان جنوبی واقع در 400 کیلومتری جنوب مشهد شدند.
این گروه از خدام امام مهربانی‌ها با حضور خود در قاین و بخش‌ها و روستاهای حومه این شهرستان حال و هوایی خاص در این منطقه ایجاد کردند و عطر حریم رضوی در این نقطه از کشور پخش کردند.
خادمان بسیجی حرم مطهر رضوی به نام امام هشتم(ع) در هشت مکان «مزار پاک و مطهر شهدای والا مقام، مسجد جامع، آسایشگاه سالمندان، مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، بیمارستان شهدا، حسینیه 5 تن آل ابا، مرکز نگهداری از معلولان و مرکز توانبخشی» اجرای برنامه داشتند.
سفر این گروه 30 نفره که بدون اطلاع‌رسانی قبلی انجام شد با استقبال پرشور و وصف ناشدنی مردم مهربان و مهمان‌نواز قاین همراه شد و چشمان اشک‌بار مردمان این منطقه که اکثر آن‌ها محروم هم بودند خود گویای همه چیز بود و این وضعیت حس و حال خاصی هم در خادمان امام رضا(ع) ایجاد کرد.
کار خادمان امام مهربانی‌ها در این برنامه با اهدای شاخه‌های گل به شهدای والا مقام و تجدید میثاق با آرمان‌های آن‌ها آغاز شد و سپس در جمع بیماران، سالمندان، معلولان، ایتام و نمازگزاران مسجد جامع قاین حاضر شدند و با اجرای برنامه‌هایی خاص و ویژه همچون قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای سرود، میدحه ثرایی و مولودی خوانی این بسته‌های متبرک را به آن‌ها اهدا کردند.
در جریان این بازدید خادمان امام رضا(ع) سری از هنرمندان این شهرستان زدند که مشغول تولید و خلق آثار زیبایی بودند که این آثار را به نیت هدیه به ائمه اطهار(ع) تولید کردند که یکی از این آثار شاخص قالی‌ای بود که توسط هنرمندان روستای پنهایی واقع در 5 کیلومتری قاین در حال بافت بود و قرار است که این اثر هنری پس از اتمام کار به سمت کربلای معلی ارسال شود و تقدیم حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) بشود.
در پایان این برنامه جمعی از مسئولان شهرستان قائن ضمن تقدیر و تشکر از حضور خادمان امام رضا(ع) در این شهرستان از حس و حال و همچنین وضعیت خاص و ویژه‌ای که در این شهرستان به واسطه این حضور ایجاد شده بود گفتند و خدام امام رئوف هم اعلام کردند که ما سلام شما را خدمت امام رضا(ع) ابلاغ می‌کنیم و امیدواریم که به زودی زود شاهد حضور شما ارادتمندان در حرم مطهر رضوی باشیم؛ همچنین خادمان بارگاه منور رضوی از میزبانی شایسته مردم و مسئولان مهمان‌نواز شهرستان قائن هم تقدیر و تشکر کردند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.