حمیدرضا سلیمی اظهار داشت: بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی مدت ۱۰ سال است که فعالیت دارد و در گذشته گل‌های بالای ضریح مطهر که تعویض می‌شد، به صورت جمعی میان زائران و مجاوران امام رضا(علیه السلام) توزیع می‌شد که البته بی‌نظمی‌هایی را نیز ایجاد می کرد و اکنون این موضوع ساماندهی شده و با برنامه خاصی وارد دفتر شمیم رضوان می‌شود و پس از بوجاری شدن در درجات گوناگون، خشک و سم‌زدایی می‌شود.

۲۱۰ خادم در بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند

به گزارش قدس انلاین، به نقل از ماهنامه بین المللی زائر، مسؤول بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی درباره نحوه توزیع‌گل‌های روی ضریح مطهر، خاطرنشان کرد: این گل‌ها روز بعد داخل پلاستیک‌هایی با آرم حرم مطهر رضوی بسته‌بندی شده و به همراه یک کتابچه مناسبتی در میان نمازگزاران نماز صبح صحن و رواق غدیر بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.

سلیمی افزود: گل‌های روی ضریح مطهر حرم منور رضوی روزانه میان 800 نمازگزار آقا و خانم توزیع می‌شود و این برنامه تنها در نماز جماعت صبح صحن و رواق غدیر حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود و برنامه‌ای برای نمازهای جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا نداریم.

کارشناس مسؤول فضای سبز حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در بخش شمیم رضوان، مراجعه‌کننده خصوصی نداریم، بیان کرد: اگر در این رابطه مراجعه‌کننده خصوصی هم باشد، گل‌ها با صلاحدید مسؤولان توزیع می‌شود و برای زائرانی که شرایط خاصی دارند مانند زائر اولی‌ها، معلولان، سالمندان، زوج‌های جوان و غیره در قالب طرح معین‌الضعفا توزیع می‌شود.

سلیمی گفت: روزانه بین 25 تا 30 نفر خدمه در بخش شمیم رضوان فعال هستند و در مجموع 210 نفر در این بخش خدمت‌رسانی می‌کنند که تمامی این خدام آقایان هستند.

 مسؤول بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی با تأکید بر افزایش ساعت کاری خدام این بخش در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: در ایام نوروز زمان خدمت‌رسانی خدام بخش شمیم رضوان حرم مطهر رضوی از هشت ساعت به 12 ساعت افزایش می‌یابد و چهار ساعت افزایش کاری برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به میهمانان نوروزی امام رضا(علیه السلام) پیش‌بینی شده است که این برنامه از تاریخ 25 اسفند ماه 1394 تا 14 فروردین ماه 1395 اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.