قدس آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی گفت: اتحاد اعتاب مقدس جهان اسلام نمادی از همکاری جهان اسلام در مقابل هجمه های گروه های تکفیری و دشمنان دین است.

اتحاد اعتاب مقدس جهان اسلام نماد همکاری مسلمانان مقابل دشمن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی  در حاشیه دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تولیت های اعتاب مقدس جهان اسلام در مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاسیه تولیت های اعتاب مقدس جهان اسلام همزمان با دهه کرامت اظهار کرد: برگزاری این اجلاس از نظر زمان یعنی در دهه کرامت بسیار حائز اهمیت بود زیرا سیره و شخصیت امام رضا (ع) می تواند منشاء اتحاد در بین جهان اسلام باشد.

وی افزود: پیام این نشست در روز میلاد امام رضا(ع) این بود که ما می خواهیم با نام حضرت رضا(ع) وحدت، اتحاد و یکپارچگی خود را به عالم نشان دهیم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از نقاط جهان اسلام مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است، اظهار کرد: اتحاد اعتاب مقدسه نمادی از همکاری جهان اسلام در مقابل هجمه های گروه های تکفیری و دشمنان دین است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری این اجلاس در جوار بارگاه امام رضا(ع) گفت: این نشست در مکانی متعلق به نام امام رضا(ع) و در کشوری همچون ایران برگزار شد و ما این افتخار را داریم که ایران پرچمدار اتحاد، هم اندیشی و همکاری جهان اسلام است و همواره این پرچم را برافراشته نگه داشته است.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ما کشورهای جهان اسلام یک ماموریت مشترک داریم، همانطور که امامان و امامزادگان در یک هدف یعنی نجات انسان مشترک بودند، اعتاب مقدسه نیز یک هدف مشترک دارند و آن هم نشر معارف قرآنی است و همکاری اعتاب مقدس می تواند در جهت معرفت افزایی تاثیرگذار باشد و مشکلات و چالش هایی که دشمنان پیش روی جهان اسلام قرار دادند را حل کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه دشمن بدنبال آن است که موضوع زیارت را کمرنگ کند، اظهار کرد: اتحاد اعتاب مقدس و رونق دادن به موضوع زیارت امر مقدسی است که می تواند در جهت معرفت افزایی موثر باشد.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک میان اعتاب مقدس کشورهای جهان اسلام گفت: هم اکنون کمیته ای در آستان قدس رضوی تشکیل شده و ماموریت یافته است که پیگیر اجرای مفاد این تفاهم نامه باشد و این کمیته کار را تا حصول نتیجه قطعی پیگیری می کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ما بدنبال آن هستیم که زمینه برگزاری اجلاس بعدی را فراهم کنیم زیرا همه کشورهای جهان اسلام دشمنانی مشترک دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.