قدس آنلاین/ سمنان/ بابامحمدی: استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت ایجاد واحدهای بازرگانی در شهرداری ها، گفت شهرداران باید با به کارگیری مشاوران با تجربه و ایجاد واحد های بازرگانی در شهرداری نسبت به افزایش در آمد ان تلاش کنند.

ضرورت ایجاد واحدهای بازرگانی در شهرداری ها با هدف افزایش درآمد

 محمدرضا خباز در جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان افزود : شهرداران به دلیل همین دلیل فرصت پرداختن به موضوع درآمد زایی شهرداری را ندارند و باید با به کار گیری مشاوران باتجربه و ایجاد واحدهای بازرگانی، درامد خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و زیر ساخت های موجود استان سمنان برای توسعه صادرات، اظهار داشت : باید با رونق واحدهای بازرگانی از توانمند های استان متناسب با ظرفیت های هر منطقه، بهره گیری و برنامه جدید و عملیاتی اراءه کنیم.
وی مدیریت در شهرداری ها به خصوص در شرایط حال حاضر را بسیار مشکل اعلام و اظهار کرد : به گفته بسیاری از کارشناسان و اقتصاد دانان سال گذشته بدترین سال از نظر اقتصادی پس از پیروزی انقلاب بوده است.
استاندار سمنان با بیان این که رکود در ساخت و ساز و کاهش صدرور پروانه ساخت و ساز در کشور و استان سمنان باعث کاهش درامد شهرداری ها شده بود، گفت: شهرداران در این شرایط باید با درآمد زایی نسبت به تامین حقوق و مزایا اقدام و بسیار مشکل است.
خباز در ادامه افزایش قیمت نفت و رفع تحریم ها در پسابرجام را یادآور شد و گفت: پیش بینی می شود شرایط اقتصادی کشور در نیمه دوم امسال بهبود یابد و وضعیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
وی تصریح کرد سیاست دولت بر واگذاری امور و کاهش تصدی گری و حرکت به سمت و سوی نظارت است.
استاندار سمنان با اشاره به این که در زمان حاضر حدود 81 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد ،افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرحها بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که دولت به تنهایی قادر به تکمیل آن نیست.
خباز تاکید کرد: تنها راه تکمیل و بهره برداری از این طرح ها که تعدادی از آن ها در استان سمنان قرار دارد واگذاری به بخش خصوصی است.
وی گفت : همه ما باید دولت را در این خصوص حمایت کنیم تا به اهداف مورد نظر برسد.
احمد حیدری مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان در این نشست که معاون عمرانی استاندار،شهرداران و جمعی از مسولان و مدیران شهری حضور داشتند گزارشی از طرح های در دست اجرا و همچنین عملکرد واحدهای مختلف این سازمان ارابه کرد.
  گفتنی است : در استان سمنان بیست شهرداری فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.