قدس آنلاین: مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه استانی، به عنوان رسانه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران به آسیب « مواد مخدر» در جامعه نگاه ویژه ای دارد.

رسانه استانی نگاهی ویژه بر موضوع آسیب « مواد مخدر» در جامعه  دارد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و تنی چند از مسئولان این نهاد در رسانه استانی گفت: صدا و سیما مصمم است علاوه بر آگاهی بخشی به اعضای جامعه و خانواده ها که جزو رسالت رسانه ای ماست در خصوص ایجاد امنیت روحی، پیشگیری و مقابله با سوداگران مرگ در استان برنامه سازی و اطلاع رسانی کند.
محسن نصرپور افزایش فعالیت های پیشگیرانه، تلاش برای همراهی افکار عمومی با اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و نیروهای انتظامی، نشان دادن زمینه های همگرایی نظام و جامعه در امر مبارزه با مواد مخدر و برجسته سازی نقش پلیس در درمان معتادان به عنوان « پلیس درمان مدار » را از جمله اهداف صدا و سیما بر شمرد و افزود: پرداختن به موضوع مواد مخدر به طور مستمر و جدی و انعکاس تمام فعالیت ارگان های دخیل در این موضوع مهم از رسانه استانی در چارچوب الزامات رسانه ای است.
مدیرکل صدا و سیمای استان، توجه به معتاد به عنوان فرد بیمار و تدریجی بودن روند درمان، رعایت اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط در نشر اقدامات را در دستور کار برنامه سازی عنوان و تصریح کرد: رویکرد دینی تقبیح فروش مواد مخدر به ویژه در شهر امام رئوف حضرت رضا (ع) با کمک علما و اندیشمندان اسلامی در تهیه و ساخت برنامه ها لحاظ می شود و همواره به بهره مندی از کار شناسان برای تشریح اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی نهادهای مرتبط با مواد مخدر توجه می شود که این مهم با امضاء تفاهم نامه مشترک همکاری ابعاد گسترده تری خواهد یافت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم با اعلام اینکه حدود 60 درصد زندانیان استان در ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم جرائم مواد مخدر، و بیش از 100 هزار نفر در استان معتاد هستند افزود: این آمار نگران کننده و مستلزم افزایش سطح تعامل و هم افزایی و تلاش دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر است.
ابراهیم قربان زاده خاطر نشان کرد: نجات یک معتاد نجات خانواده ها و جامعه است و در مبارزه با این معضل مهم اجتماعی، تنها پلیس مسئول نیست لذا پیشگیری در مدارس، دانشگاه ها و کانون خانواده ها را بیش از پیش در حال اجرا داریم.
وی با اشاره به حضور خیل عظیم زائران در مشهد، همسایگی با کشورهای « مخدر خیز » چون افغانستان، حاشیه نشینی و گستردگی جغرافیایی، قاچاق مواد مخدر گفت: با توجه به این مشخصه های استانی، در تلاشیم تا پیگیری مصوبات اعتباری و حمایت های کشوری نسبت به دیگر استان ها متفاوت و ویژه باشد.
در این دیدار تفاهم نامه ارتقای سطح همکاری مشترک رسانه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به امضاء طرفین رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.