قدس آنلاین-شهرکرد- آناهیتا موجودی: در قسمت آموزش سلامت نکاتی را رسانه ها باید رعایت کنند که از آن جمله باید به  شفافیت در انعکاس مطالب جهت جلب اعتماد آموزش گیرنده ، راستی و درستی و راست گفتن، پرداخت به جزئیات و عدم کلی گویی ، توصیه به سلامتی و تذکر نکات مثبت، قانونمندی ، استمرار و پیگیری فرایندها ، عملکرد عالمانه و تخصصی در حوزه سلامت در رسانه باید اشاره نمود.

پیشنیاز سلامت در جامعه آموزش مناسب است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاونت آموزش دانشگاه علوم پزشکی چهار محال و بختیاری در اولین جشنواره مطبوعات استان  در حوزه سلامت گفت : مراحل رسیدن به نتیجه مطلوب در زمینه سلامت ، آگاهی دادن و انتقال دانش و سپس رسیدن به مرحله باور و در نهایت تمرین و پیگیری آموزش است.

دکتر مجید شیرانی افزود : یکی از شاخصه های جوامع پیشرفته استفاده از رسانه ها برای آموزش است.در قسمت آموزش سلامت نکاتی را رسانه ها باید رعایت کنند که از آن جمله باید به  شفافیت در انعکاس مطالب جهت جلب اعتماد آموزش گیرنده ، راستی و درستی و راست گفتن، پرداخت به جزئیات و عدم کلی گویی ، توصیه به سلامتی و تذکر نکات مثبت، قانونمندی ، استمرار و پیگیری فرایندها ، عملکرد عالمانه و تخصصی در حوزه سلامت در رسانه باید اشاره نمود.

در این جشنواره  جواد کارگران مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برنامه های متعددی در طول دوسال گذشته با تفاهم هایی که میان اداره ارشاد و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، اجرا شده است و تعاملات سازنده ای میان این دو نهاد برقرار است که از این جمله  اولین جشنواره مطبوعات در حوزه سلامت است که هم اکنون شاهد ان هستید.وی در خصوص رسانه ها تاکید کرد : مهمترین ابزار برای معرفی فعالیت ها رسانه ها و مطبوعات هستند. رسانه تاثیرگذارترین ابزار جهت گسترش اطلاعات و انعکاس فعالیتهای در هر زمینه ای است.

وی تاکید کرد: ارشاد آماده همکاری با سایر نهاد ها جهت برگزاری جشنواره های تخصصی در زمینه فعالیتهای هر سازمانی است چرا که میتوان از ظرفیت های رسانه ها جهت آگاهی بخشی تخصصی بطور موثر بهره برد.

در ادامه این جشنواره از کمال رفیعی قدیمی ترین راننده بخش علوم پزشکی و پیشکسوت در خدمت رسانی در حوزه سلامت نیز در این جشنواره تقدیر و تشکر بعمل آمد.وی از خاطرات خود از خدمت رسانی در مناطق صعب العبور و نجات جان بیماران گفت.

همچنین در این جشنواره از خانم دکتر سید پروین حسینی متخصص کودکان  فرزند دکتر سید حبیب الله حسینی دهکردی یکی از مفاخر استان در حوزه سلامت تقدیر شد و یاد و نام این پزشک نمونه گرامی داشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.