قدس آنلاین - ایلام – محمد غلام نیا: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام گفت: با تفکیک مالکیت از مدیریت بخشهای صنعتی می توان انقلاب صنعتی به وجود آورد.

با تفکیک مالکیت از مدیریت می توان  انقلاب صنعتی  ایجاد کرد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مرتضی دارایی در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه صنعت در استان ایلام به سه نسل تقسیم شده است، اظهار داشت: نسل اول صنعت استان بیشتر اهل بازار، یا به نوعی بازاری بودند که متأسفانه به دلیل عدم آشنایی به دانش صنعتی، فرهنگ صنعتی، و عدم مدیریت صنایع، در صنعت استان ناموفق بودند.

وی با اشاره به اینکه نسل دوم صنعت استان با وجود تجارب شکستهای گذشته، تجربه موفقی را در این حوزه نداشتند، افزود: متاسفانه با وجود این تجارب باز هم عدم موفقیت داشتیم و در نسل سوم صنعت استان هم تجربه شکستهای نسل اول، هم عدم موفقیت نسل دوم را داریم، که بهانه خوبی برای پیشرفت صنعت در این نسل (نسل سوم) در استان است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایلام فعال بوده و این شهرک ها ظرفیت بسیار بالایی برای جذب سرمایه گذاری در استان دارند، خاطرنشان ساخت: این نواحی صنعتی 846  هکتار اراضی در اختیار دارند.

مرتضی دارایی سهم اشتغال در صنایع کوچک استان را 40 تا 45 درصد عنوان و تأکید کرد: صنایع کوچک استخوان بندی صنایع کشور و بال اصلی شرکت شهرکهای صنعتی هستنند و ضرورت نگاه به صنایع کوچک و متوسط در ایلام مهم و حیاتی است.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت های استان ایلام وجود منابع عظیم نفت و گاز است، افزود: قرار است به منظور ایجاد واحدهای صنعتی مرتبط با نفت و گاز، شهرک تخصصی نفت و گاز ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون مطالعات و جانمایی این شهرک در حال انجام است و در صورت ایجاد این شهرک تحولی عظیم در استفاده از ظرفیت نفت و گاز استان و اشتغال جوانان به وجود می آید، تصریح کرد: هم اکنون از نظر سرمایه گذاری بیش از ۹۰ درصد صنعت استان ایلام فعال بوده که از نظر تعداد واحد نیز بیش از ۶۵ درصد واحدهای صنعتی استان ایلام فعال هستند.

گفتنی است در ابتدای این نشت تور خبری که به همت شرکت شهرک های صنعتی ایلام برگزار شد، اصحاب رسانه و مطبوعات استان از نزدیک در جریان روند کار و تولید واحدهای مستقر در شهرک صنعتی ایلام قرار گرفتند و خبرنگاران در ادامه از واحد «زرجین بافت» تولید کننده بزرگ پارچه جین در کشور و واحد تازه ساخت «ایلام پروفیل» تولید کننده انواع صفحه های کابینت، کانتر و صفحه ها و ورق های ضد آب بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند کاری این واحدها قرار گرفتند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.