پیشنهاد سردبیر

رئیس جمهور کره جنوبی از روسیه و دیگر بازیگران اصلی جامعه جهانی خواست فشارهای خود علیه کره شمالی را برای کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای‌اش افزایش دهند.

درخواست کره جنوبی از روسیه برای اعمال فشار علیه پیونگ یانگ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی در نشست اقتصادی شرق دور با حضور شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: اگر ما نتوانیم مانع توسعه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی شویم، تهدید هسته‌ای در آینده نزدیک به یک واقعیت تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از گسترش برنامه‌های هسته‌ای پیونگ یانگ تصمیماتی جدی اتخاذ شود. بسیار مهم است یک پیام واحد و محکم به این کشور داده شود.

به گفته رئیس جمهور کره جنوبی، اگر کره شمالی برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد، سئول به همراه جامعه بین المللی آماده حمایت از این اقدام است.

همچنین پارک گئون های در گفت‌وگو با یک رسانه روس اضافه کرد، اگر تهدیدات کره شمالی برطرف شود، دیگر نیازی به استقرار سیستم موشکی "تاد" وجود ندارد. مساله اصلی برنامه هسته‌ای و تهدیدات موشکی کره شمالی است. اگر کره شمالی این تهدیدات را کنار بگذارد، به طور طبیعی دیگر نیازی به اعزام و استقرار سیستم موشکی تاد وجود ندارد.

این اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در راستای ارائه تضمین به روسیه است تا به مسکو اطمینان دهد این سیستم دفاعی تهدید علیه روسیه نیست.

روسیه و چین مخالفت خود را با استقرار سیستم موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی اعلام کرده و آن را تهدیدی برای منطقه دانسته‌اند.

همچنین ولادیمیر پوتین در اظهاراتی هشدار آمیز از کشورهای جهان خواست از هرگونه اقدام علیه پیونگ یانگ که می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها با این کشور شود جلوگیری کنند.

پوتین اضافه کرد: مسکو خواهان بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات بین المللی درباره برنامه هسته‌ای‌اش است.

وی در ادامه از پیونگ یانگ خواست که از توافق‌های مورد حمایت سازمان ملل پیروی کند.

پوتین اضافه کرد: هرگونه اقدام تحریک آمیز علیه پیونگ یانگ از سوی کشورهای دیگر غیر سازنده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.