پیشنهاد سردبیر

۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 455485

قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: گویا حوادث نمی خواهد دست از سر مازندران بردارد و بعد از وقوع توفان در مناطق مرکزی استان - این بار سیلاب - شرق و غرب مازندران را درنوردید و نکا و رامسر ساعات سختی را سپری کردند.

جان باختن دو مازندرانی در سیلاب

سیلاب رامسر موجب اختلال در رفت و آمد شد و به گورستان این شهر هم رحم نکرد و بخشی از قبرهای آنجا را با خود بُرد.

ساعات پُر التهابی برای شهروندان و مسافران رقم خورد و با یاری نیروهای امدادی، خوشبختانه بسیاری از اتومبیل های گرفتار سیلاب جان سلامت  بِدر بردند.

بارندگی ها موجب جان ‌باختن دو مازندرانی شد که یک حادثه در شهرستان قائم‌ شهر و بعلت برق ‌گرفتگی بود که مرگ یک مرد میانسال را رقم زد و حادثه دیگر در میاندورود به علت سقوط اتومبیل در داخل کانال رخ داد.

وضعیت شهرهای مازندران عادی است

در این رابطه مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر وضعیت عادی در رامسر برقرار بوده و در بقیه شهرهای استان مشکلی وجود ندارد.

علی ‌اصغر احمدی با اشاره به 120میلیمتر بارندگی درشهرستان رامسر، افزود: بارندگی شدید موجب آب ‌گرفتگی بلوار معلم و رانش در جاده جواهرده گردید که بازگشایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی اخطاریه ‌ای به همه شهرداران اعلام کردیم که از استقرار چادر در حاشیه رودخانه‌های استان جلوگیری نمایند، خاطرنشان کرد: مسافران باید به این مهم توجه کنند که اتراق در حاشیه رودخانه‌ها به شدت ممنوع بوده و شهروندان و مسافران، اخطاریه‌های مدیریت بحران، هواشناسی و پلیس راه را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران بر نظارت شهرداران بر تابلوهای حاشیه خیابان‌ها و بلوارها برای جلوگیری از سقوط تاکید نمود و گفت: تکلیف درختان در معرض خطر حاشیه خیابان‌ها باید توسط دهیاران و شهرداران مشخص شود و عملیات پاکسازی انهار نیز باید صورت گیرد.

اعلام آمادگی سپاه کربلای مازندران برای امدادرسانی

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه کربلای مازندران گفت: درصورت بروز بحران، آماده امدادرسانی به شهروندان هستیم.

جواد بخشی افزود: سپاه کربلای مازندران آمادگی دارد تا در صورت بروز مشکل، در عملیات امدادرسانی حضور فعال داشته و در کنار مردم قرار گیرد و این موضوع در حوادث اخیر به خوبی اثبات شد.

وی با اعلام اینکه سپاه کربلای مازندران در روزهای طوفانی قائم‌ شهر از ابتدای شروع بحران در کنار مردم قرار داشت، یادآور شد: عملیات امدادرسانی به مردم تا دقایق آخر ادامه داشت و تا پاکسازی کامل معابر شهری، سپاه با همه توان خویش به امدادرسانی مشغول بود.

توزیع 450 هزار متر مربع ایرانیت در مازندران

معاون وزیر کشور در بازدید از مناطق آسیب ‌دیده قائم شهر گفت: تاکنون 450 هزار متر مربع ایرانیت و 14 تن نایلون بین حادثه ‌دیدگان تقسیم گردید.

اسماعیل نجار با بیان اینکه همه تلاش خود را به‌ کار می‌ گیریم تا با امدادرسانی، از آلام مردم کم کنیم، افزود: به دولت پیشنهاد دادیم برای بازسازی خانه‌های روستایی که 100 درصد تخریب شدند، 20 میلیون تومان تسهیلات کم‌ بهره و 5 میلیون تومان وام بلاعوض و برای خانه‌های شهری، 30 میلیون تومان وام کم ‌بهره و 6 میلیون تومان بصورت بلاعوض پرداخت شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور با بیان اینکه امیدواریم در نشست چهارشنبه آینده، مصوبات لازم ارائه و اقدامات جدی انجام شود، تصریح کرد: بر اثر طوفان چند روز اخیر در استان مازندران، 6100 واحد مسکونی از 40 تا 100 درصد تخریب شدند که سهم شهرستان قائم‌شهر نسبت به بقیه شهرها بیشتر بوده است.

نجار با اشاره به اینکه تغییر اقلیم منجر به تغییر نوع بارش و زمان آن شده است، یادآور شد: از بین رفتن پوشش گیاهی موجب شده تا شاهد اینگونه حوادث باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.